Gå til innhold

Kamera til filming av ekstremsport o.l.

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå har snøscooter sesongen begynt for fulgt, og kompisgjengen har bestemt oss for å ordne med kamera.

Hvilket kamera vil dere anbefale til filming av snøscooter, motorcross osv.? Skal nevnes at vi alle har GoPro, men vi vil filme litt fra andre vinkler.

Fikk låne et Canon Eos 550d i sommer, og må si jeg fikk lyst til å kjøpe meg noe lignende selv. Hvordan er det å filme med et slik? Tåler det snøvær og lignende? Eller burde jeg kjøpe et eget videokamera i tillegg, og bare bruke speilrefleksen de dagene været er bra?

Kunne en slik pakke bli bra?

http://www.netonnet.no/art/foto/videokamera/videokamera-minnekort/videokamera-hd/andersson-cam20/166152.4567/

http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks/speilrefleks-med-objektiv/canon-eos650def-s18-55isii/173788.3296/

Må jeg noe opp i pris for å få et brukbart videokamera?

Er det noe annet ekstrautstyr jeg burde tenke på?

Håper noen med peiling gidder å svare, siden jeg ikke har peiling i det hele tatt selv.

Speilrefleksen tenkte jeg å kjøpe selv, mens videokamera er noe vi skal spleise på. Så det blir sikkert videokameraet som det blir filmet mest med, mens speilrefleksen er noe jeg kan ta med når været er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speilrefleks kameraet er nokså bra, men eg ville heller gått for nikon d5100 eller nikon d5200. Men hugs at det er viktigst med objektiv.

Kva er budsjettet ditt?

Videokamera er ikkje bra styr unna. Eg ville heller gått for eit litt dyrare sony eller panasonic.

Lenke til kommentar

Som sagt skal vi i kompisgjengen spleise på videokameraet, og vi har ikke et bestemt budsjett. Men dersom vi må mye opp i pris må jeg vente med å kjøpe speilrefleks. Som sagt har ingen av oss peiling på kamera, så om vi må betale opptil 6-7 tusen for et kamera som fungerer bra til vårt bruk, er vi villige til det.

Vi har heller lyst på et ordentlig videokamera som fungererer til vårt bruk, istedet for å kjøpe et vi blir misfornøyd med og må kjøpe et dyrere i senere tid.

Speilrefleks så jeg for meg å bruke rundt 5 tusen på, men som sagt må jeg vente til sommeren hvis videokameraet blir veldig dyrt.

Gjerne link til relevante modeller : )

Takker på forhånd

Lenke til kommentar

Ikke gå for speilrefleks til den bruken. Er alt for vanskelig å bruke pga. manglende video søker og autofokus.

Beste alternativet i den kategorien er Panasonic GH3, men selv det er ikke helt ideelt, selv om det slår alle speilreflekser og video kameraer når det gjelder video kvalitet.

Kjøp et dedikert video kamera.

Mitt forslag fra toppen når det gjelder kvalitet er Canon Legria HF G10 eller den nye modellen Canon Legria HF G25.

Da kan du begynne å lese tester og sammenlikne med lavere prisete kameraer.

Alt kommer an på hvilken video kvalitet som er akseptabel, men skal du blande klipp fra GoPro med klipp fra andre typer kameraer uten at man ser kvalitets forskjell så må du opp i kvalitet på video kameraet.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...