Dr. Brodsky Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg lurer rett og slett på hva du syns om MX-5 og/eller Roadster. Ikke nødvendigvis kvaliteten og kjøreopplevelsen, men heller hva du syns om imaget. Frisørbil, jentebil eller en morsom liten 2-seter til en billig penge? Lenke til kommentar
Andoon Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Artig liten sak, tror jeg. Har ikke kjørt en selv, men gjør det gjerne om jeg får sjangsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 MX-5 er regnet som en pålitelig og morsom bil, som gir mye kjøreglede for penga. Finnes også mange bruktimporterte fra USA, Miata. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hvem bryr seg om iamget? Kjøp det du liker. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Har ikke noe å si om Mazdaen. Vil ikke anbefale Smart om du ikke er spesielt interessert og/eller liker å skru litt på egenhånd eller kjenner noen som er det. For én som ikke har skrudd på en Smart før vil det trolig se ut som en umulig oppgave. Jeg bor i Ålesund og må helt til Oslo, Bergen eller Trondheim for å finne kompetent hjelp. Det er i disse byene du må for å finner autorisert Smart mekanikere. Jeg tror de holder på å autorisere flere verksted rundtomkring i landet. Vil du gjøre noe selv så finnes det mange guider på nettet om hvordan det skal gjøres. Med litt kunnskap om bilskruing, riktig verktøy og en guide så er det meste ikke så stort problem å gjøre selv. Jeg har selv en Smart Roadster og elsker den. Den har sine feil og mangler, kanskje over gjennomsnittet også men elsker den fremdeles. Bilen får mange hoder til å snu seg, mange små har også fremme pekefingeren og et ansiktsuttrykk som sier "oooooooiiii". Bilen er ikke så rask på papiret, men det tar den lett igjen i fartsfølelse og i svingene. Har ikke kjørt så mange sportslige biler. Samboeren til min mor har en Nissan 300ZX -86 TwinTurbo med over 200hk og den føles ut som en stridsvogn i forhold. Sikkert rask rett frem men føles ikke trygg ut i svingene. Edit: på Smart Roadster kan du ta opp og ned taket(softtop) i fart. Takbøylene må du nesten stoppe for å ta opp/ned. For meg var Smart Roadster drømmebilen til en overkommelig pris, det er sikkert MX-5 for mange også. Endret 24. januar 2013 av PantZman Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 MX-5 er ikke helt meg. Blit litt sån "Dette var den eneste roadsteren jeg hadde råd til". Sikkert en morsom bil å kjøre, men i mine øyne er dette en dameroadster som kler damefarger. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg har forresten ikke tenkt å kjøpe ny bil i det hele tatt. Dette var mer en videreføring av en diskusjon vi hadde på jobben hvor de aller, aller fleste mente disse bilene var for jenter. Selv har jeg kjørt begge, og mener det er veldig mye moro for pengene. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Kjører rundt en Smart ForTwo av litt eldre årgang med Hello Kitty motiver... kan kanskje kalles jentebil. Mener det er denne som jeg fant med google: Endret 24. januar 2013 av PantZman Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hadde aldri kjøpt mx5 selv, ikke fine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå