Gå til innhold

Overføre filer ifra Win7 til Iphone 4


Thoto79

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har aldri før hatt ett mac produkt så det jeg lurer på er hvordan man enklest mulig kan overføre filer via USB til Iphonen uten å måtte bruke Itunes? (får ikke de filtypene jeg skal overføre opp i Itunes)

 

Tror jeg har skjønt at man ikke bare kan drag/drop eller copy/paste dem over på enheten, er det ett gratisprogram man kan laste ned å bruke eller noe?

 

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjapp googling ga meg dette:

 

http://www.easypadap...iphone-ipad.php

 

Og så kan jeg ikke dy meg for å si at man ikke trenger noe ekstra program for å overføre til/fra Android :)

 

Takk, virker som at den funket greit.

 

Men neste utfordring er å faktisk lokalisere de filene jeg overførte på telefonen. Jeg la de over i en forhåndsopprettet mappe som het videoes under Photo Data (hørtes mest riktig ut), men i video mappen på telefonen er det jo ingenting noe som kanskje ikke er så rart da Iphones ikke kan lese for eks .mkv video filer. Lastet ned ett annet program som heter OPlayer som visstnok skal kunne spille av alle filtyper men filene kommer ikke opp/finner dem ikke i spillern her heller.

 

MÅ man konvertere alt annet enn .mov/.mp4 filer for å kunne finne dem og spille dem av på Iphone?

 

Trodde Mac og I-ting skulle være lett jeg men mulig det bare er meg :p

 

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar

Takk, virker som at den funket greit.

 

Men neste utfordring er å faktisk lokalisere de filene jeg overførte på telefonen. Jeg la de over i en forhåndsopprettet mappe som het videoes under Photo Data (hørtes mest riktig ut), men i video mappen på telefonen er det jo ingenting noe som kanskje ikke er så rart da Iphones ikke kan lese for eks .mkv video filer. Lastet ned ett annet program som heter OPlayer som visstnok skal kunne spille av alle filtyper men filene kommer ikke opp/finner dem ikke i spillern her heller.

 

MÅ man konvertere alt annet enn .mov/.mp4 filer for å kunne finne dem og spille dem av på Iphone?

 

Trodde Mac og I-ting skulle være lett jeg men mulig det bare er meg :p

 

Takker for alle tips!

Her er én måte å gjøre det på:

"✔ How do I put files into OPlayer?

To add files to your OPlayer app, you have to go to iTunes, and select the “Apps” tab. At the bottom of this page, there’s a “File sharing” section – just select OPlayer in the list, and add files from there. Note that you don’t have to sync your iPhone or iPad to iTunes to add movies. Just drop files in the “File sharing” tab, and they’ll be uploaded immediately. You can even use a friend’s iTunes to add videos to your own iPhone. Also, adding files over WiFi is supported. Indeed, WiFi is significantly slower than USB, and ruins the battery life."

https://itunes.apple...d344784375?mt=8

 

Alternativt kan du bruke FTP eller HTTP mellom PC og iPhone. Du bruker da OPlayer som FTP- eller HTTP-klient vha. de innebygde funksjonene OPlayer har for dette, og appen vil lagre filene som overføres i sin egen OPlayer-katalog på iPhone.

iOS-apps bruker gjerne sine egne katalogstrukturer for datalagring på iPhone/iPad, som ikke er tilgjengelig for alle andre apps. OPlayer ser nok etter filmene den skal spille i sin egen reserverte katalog på iPhone, og har du lagt dem et annet sted vil ikke OPlayer kunne lokalisere filene.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Her er én måte å gjøre det på:

"✔ How do I put files into OPlayer?

To add files to your OPlayer app, you have to go to iTunes, and select the “Apps” tab. At the bottom of this page, there’s a “File sharing” section – just select OPlayer in the list, and add files from there. Note that you don’t have to sync your iPhone or iPad to iTunes to add movies. Just drop files in the “File sharing” tab, and they’ll be uploaded immediately. You can even use a friend’s iTunes to add videos to your own iPhone. Also, adding files over WiFi is supported. Indeed, WiFi is significantly slower than USB, and ruins the battery life."

https://itunes.apple...d344784375?mt=8

 

Alternativt kan du bruke FTP eller HTTP mellom PC og iPhone. Du bruker da OPlayer som FTP- eller HTTP-klient vha. de innebygde funksjonene OPlayer har for dette, og appen vil lagre filene som overføres i sin egen OPlayer-katalog på iPhone.

iOS-apps bruker gjerne sine egne katalogstrukturer for datalagring på iPhone/iPad, som ikke er tilgjengelig for alle andre apps. OPlayer ser nok etter filmene den skal spille i sin egen reserverte katalog på iPhone, og har du lagt dem et annet sted vil ikke OPlayer kunne lokalisere filene.

 

Takker for bra svar!

 

Det første avsnittet du linker til der er nok den enkleste måten å gjøre det på, jeg derimot gjorde det på min egen knotete måte og konverterte først filene til mp4 (som forøvrig tar en liten evighet), og deretter la dem inn i Itunes og tilslutt overførte dem over på Iphonen... puh.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...