Gå til innhold

HV-rep. Slippe unna?

papayan

Anbefalte innlegg

Fikk ett brev i dag, om innkalling til rep neste tirsdag. Brevet har blitt sent til en gammel adresse, så fikk den ikke før i dag.

Uansett. Jeg bor i ett helt annet distrikt og jeg ba spesifikt om å bli overført sist jeg var på rep. Dem sa at de skulle fixe det. Må jeg dit nå tro?? I såfal nekter jeg, dra så langt på så kort varsel og sist gang fikk jeg noen stusselige kr i reisecash, de mente jeg kunne ta toget i uniform. Skjer ikke. :nei2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generellt sett er HV veldig strenge og som min områdesjef sa "det er et svært lite nåløye for å innvilget søknad om utsettelse".

Har ikke du telefonr til områdesjefen slik at du kan ringe han å forklare situasjonen? Å unnlate å møte er neppe det lureste...

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Generellt sett er HV veldig strenge og som min områdesjef sa "det er et svært lite nåløye for å innvilget søknad om utsettelse".

Men dette er jo ikke snakk om utsettelse egentlig. Bor jo i ett annet fylke en der jeg blir innkalt, altså over 40 mil unna og når man får mail i kassen 5 dager før repp\kurs. Dem kan vell ikke forvente at folk kaster maten i fra handen og kjører til bloksberg for å dra på rep?

Skulle overføre meg i sommer ble det sagt, håper dem roter.

Lenke til kommentar

I stedet for å klage her, ta kontakt med avdelingen og forklar saken din. Jeg ble innkalt første gang til et distrikt på en adresse jeg hadde tidligere, men skrev en mail og sa i fra om at jeg ikke bodde der på det nåværende tidspunkt. Riktignok sa jeg fra tidligere enn deg, men om du nettopp har fått lappen i posten så tviler jeg på at de setter seg på bakbena.

Ta en telefon eller send en mail og forklar problemet ditt på en ryddig og høflig måte. Presiser at du har meldt fra til ditt befal på forrige HV-øvelse. Beklag deg for at du trodde det gikk i orden og si at om du flytter til et annet distrikt igjen, så skal du sørge for å skriftlig be om overføring slik at det ikke blir noen fremtidige misforståelser av denne typen. Be om at de bytter distrikt og at du slipper den nåværende innkallelsen grunnet det korte varselet du har fått og reisetid. Tipper det går helt fint, spesielt om du har lang reisevei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...