sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) HEI og GOD KVELD i stugu. Lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg ved å anbefale et kamera som er billig, men bra. Formålet med kameraet er egentlig å ta bilder av familie, ferie o.l Jeg er dessverre helt grønn på slikt........ Vaniljesukker Redigert: Tenker forresten prisklasse opp til rundt 5.000,- Endret 23. januar 2013 av vaniljesukker Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hei og velkommen til forumet Skal kameraet være lommevennlig ? 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg ved å anbefale et kamera som er billig, men bra. Kompaktkamera, speilløst eller speilrefleks? (er vel en kompakt siden du legger det ut her?) Denne artikkelen kan vel være noe å se på: http://www.akam.no/a...-og-godt/112204 eller denne: http://www.akam.no/artikler/avanserte-kompaktkamera/112249 Endret 23. januar 2013 av smort1 Lenke til kommentar
sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Hei og velkommen til forumet Skal kameraet være lommevennlig ? Takk for det! Det spiller egentlig ingen rolle, forsåvidt viktig at det er lett å ha med seg og ikke for stort og "klubbete" Kompaktkamera, speilløst eller speilrefleks? (er vel en kompakt siden du legger det ut her?) Hehe....... Som skrevet over er jeg grønn. Jeg har brukt både vanlig kompaktkamera tidligere og speilrefleks. Vil gjerne ha et jeg har muligheten til å bytte linser på.. Så at det var nye kameraer som var kommet, med linser som kan byttes. Men ja, jeg er grønn. Lenke til kommentar
sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 For å si det sånn så er det viktig at bildene blir fine å se på, at det blir gode bilder i nesten all slags lys. At det er mulighet for å ramme inn bildene og henge de opp på veggen uten skam Jeg la spørsmålet ut på kompaktkamera først, for å se. Jeg har ikke brydd meg om kamera siden starten av videregående, så jeg henger noe vanvittig etter. Begynte å bruke iphone, og har skjønt at det er på tide å få kjøpt seg et brukbart kamera da det blir tatt mange barnebilder osv som kan være fint å ramme inn, putte i fotobok osv. Er åpen for alt egentlig Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) En såkalt entuiaskompakt gir deg veldig gode bilder som du uten problemer kan printe ut i A3, de nye hybridkameraene er enda bedre, raskere til å ta bilde og mulighet til å bytte objektiver men blir nesten like stor som et lite speilrefleks "dslr" og man burde lære seg litt innen foto for å få full utbytte av disse, det samme kan kan si om dslr. Det er mange forskjellige såkalte entuiaskompaktkameraer, bla Canon S100 eller S110 og G15, Panasonic LX7 og Futjifilm X10. Endret 23. januar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 En såkalt entuiaskompakt gir deg veldig gode bilder som du uten problemer kan printe ut i A3, de nye hybridkameraene er enda bedre, raskere til å ta bilde og mulighet til å bytte objektiver men blir nesten like stor som et lite speilrefleks "dslr" og man burde lære seg litt innen foto for å få full utbytte av disse, det samme kan kan si om dslr. Det er mange forskjellige såkalte entuiaskompaktkameraer, bla Canon S100 eller S110 og G15, Panasonic LX7 og Futjifilm X10. Vil du sende link på noen til hybridkameraene og? Hmm. Vanskelig det her altså Hvilke av de over ville du anbefalt? Har god erfaring med canon og nikon, fra før ihvertfall. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Skal du ha kompakt: Nå er jo Fujifilm x20 like rundt hjørnet, 4300 er vel satt som pris i første omgang,- og godt oppgradert i fht X10. Tror det blir gromt. Speilløst: Panasonic Lumix DMC-G5 med 14-42 for ca 5K Endret 23. januar 2013 av Nelson09 Lenke til kommentar
sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Skal du ha kompakt: Nå er jo Fujifilm x20 like rundt hjørnet, 4300 er vel satt som pris i første omgang,- og godt oppgradert i fht X10. Tror det blir gromt. Speilløst: Panasonic Lumix DMC-G5 med 14-42 for ca 5K Når kommer dette ut? Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Når kommer dette ut? Panasonicen er jo i salg siden i sommer Fujien er vel satt til å komme 28.2 i følge fotovideo Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg ved å anbefale et kamera som er billig, men bra. Det finnes masse bra kameraer å velge i. Hvilket er ikke så viktig, men tenk gjennom følgende: - Vil du kunne filme med det også? - Hvor lite bør det være? Ta en tur i en fotobutikk og prøv å se hvor lite det bør være for at du skal gidde å ta det med. For noen spiller det ikke noen rolle, for andre er det viktig, og det er bare du selv som kan vurdere det. - Innebygd søker? Noen vil ha det, for andre spiller det ingen rolle. Så gjelder det å følge med på tilbudene. Det kommer nye hele tiden, du kan bruke prisguiden og følge med på forumet hvor det er en egen tråd for gode tilbud. Det viktigste er å få noe som passer ditt bruk. Ingen grunn til å bruke 5K hvis du kan finne noe passende til halvparten. 2 Lenke til kommentar
sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Det finnes masse bra kameraer å velge i. Hvilket er ikke så viktig, men tenk gjennom følgende: - Vil du kunne filme med det også? - Hvor lite bør det være? Ta en tur i en fotobutikk og prøv å se hvor lite det bør være for at du skal gidde å ta det med. For noen spiller det ikke noen rolle, for andre er det viktig, og det er bare du selv som kan vurdere det. - Innebygd søker? Noen vil ha det, for andre spiller det ingen rolle. Så gjelder det å følge med på tilbudene. Det kommer nye hele tiden, du kan bruke prisguiden og følge med på forumet hvor det er en egen tråd for gode tilbud. Det viktigste er å få noe som passer ditt bruk. Ingen grunn til å bruke 5K hvis du kan finne noe passende til halvparten. Takk for bra tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå