Gå til innhold

utkikk etter ny ssd

Mgut

Anbefalte innlegg

vurdere å kjøpe ny ssd for å bytte ut min gamle 32GB fra corsair

minimum er vell 80GB med plass.

Men vet ikke hvilken jg skal velge, crucial, samsung, corsair, ocz eller kingston?

Noe anbefalinger

edit: kan bruke så mye som 1100 ink frakt

Endret av Mgut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forumfolket er glad i Samsung, så det er flere som hadde anbefalt denne om du ikke fant den selv. Det er Samsungs forrige SSD (830) med sin stabilitet og gode allround-bruk som gjør at Samsung ofte blir anbefalt. Sammen med Crucial M4, som nå blir etterfulgt av M500.

Så kort sagt: Du kan'ke gjøre feil med Samsungen ;)

Lenke til kommentar

Tja, "vi" er skeptisk til OCZ etter noen år med dårlige produkter som dør eller lager blåskjerm i Windows. Men nå har de fått ny sjef som prøver seg på færre, men mer stabile produkter. OCZ Vector gjør det bra i tester i hvert fall, så tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Jeg angrer på at jeg kjøpte en OCZ agility 3 til 900KR... Den er så ufyselig treig på mitt maximus V extreme hovedkort at jeg like så godt kunne brukt en WD green til os disk...

Du koblet den ikke til 3. parts SATA porter fra Marvell eller Amedia? For disse er kjent for dårlig ytelse. Det anbefales native AMD/Intel SATA 6Gbps (eller 3Gbps hvis det er alt du har), for disse yter best. Og så burde du ha SATA mode = ACHI i BIOS/UEFI.

Lenke til kommentar

Anbefaler alltid Intel SSD, fordi ingen av dem jeg har, eller har kjøpt for andre, har det vært tull med.

180GB Intel 330 vil du få for rett rundt 1000,- inkl. frakt.

[Edit] Alternativt kjøper du to Intel 330 60 GB og striper dem. Der har du mest hastighet for penga (?).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...