bergetun Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hei, jeg burde kanskje postet denne i Linux forumet (?) Jeg vurderer aa kjoepe meg ett nytt skjermkort og denne gangen gaa for ATI og ikke NViIDA som jeg nesten alltid har gjort foer. Men jeg har mine tvil siden ATI ikke har noe godt rykte paa seg for aa lage drivere for Linux. Jeg bruker Linux 99% av tiden saa driver stoette under Linux er ekstremt viktig for meg for at jeg skal i det hele tatt vurdere andre kort enn NVIDIA. Saa mine spoersmaal er : Finnes det drivere for Linux til ATI kortene ? Hvordan i saa fall virker kortetene under Linux ? Hvilken planer har ATI videre for Linux, skal dem satse mer paa Linux i framtiden ? Takker for svar. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 På siden deres har de egene drivere til 8500-9800 seriene. De burde funke bra. Har 7500 selv, og funker bra med "ATI"-driverne i xfree86. Men er vel ikke aktuelt å kjøpe noe eldre en 8500. Jeg tror at ATI vil satse mer på linux fra nå av. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 ATI har nylig gitt ut egene drivere. Det skal visstnok fungere bra men jeg har hatt en del trøbbel med å få den til i slackware. (Distribueres bare som redhat pakke) Overlay funker bare ordentlig med en skjerm (single head), så legger du desktop'en over flere skjermer = crappy ytelse på video. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Angående linux har vel ATi aldri hatt et godt rykte på seg. Tok akkurat en titt på ati sine sider og hva ser man? Jo, en standardisert installasjonsfil i rpm format (!!!). Tittet på readme'en. Var jo heller ikke det helt store når man sammenligner med nVidia sin. Som har gode detaljer om TV-ut, DFI og twinview kapatabilitet. Så ikke at noe av det var nevnt i ATi sin. Det hele så også mye mer tungvindt ut...... Selve ytelsen på driveren skal jeg ikke uttale meg om, men jeg syntes det så ut til at man mister funksjoner med det samme man slutter å suge pupp hos M$ :wink: Hvis du går for nVidia igjen: ikke glem TV-ut how-to'en min da Som jeg forøvrig donerte til TNLDP (www.tnldp.org) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå