Gå til innhold

Mini PC til IP Overvåkningskamera

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er på utkikk etter en enkel løsning med et overvåkningskamera (pan-tilt-zoom) og en monitor.

Ser ut som IP kamera er det rimeligste, men jeg skulle gjerne eliminert behovet for å koble IP kamera til en PC. Optimalt rett inn i en monitor som om det var et analogt kamera, men regner med at jeg må ha en eller annen form for PC i mellom kamera og monitor.

Noen som kjenner til produkter som minimerer behov for PC i mellom (dvs ønsker å eliminere behov for vedlikehold, oppdateringer etc av en slik PC). Ønsker helt kun en liten "boks" som tar seg av dette.

mvh

t.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en tablet? De fleste av de store leverandørene av IP-kameraer har app for Android og IOS. IP-kameraet har vanligvis også en innebygget webserver. Trenger du større skjerm enn ~10 tommer, kjøp en tablet med HDMI out og koble til en skjerm.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

An android tablet eller en liten android PC kan sikkert gjøre jobben. Men det spør jo hvor stabilt det er over tid.

Skal du ha noe som fungerer over tid kan du jo bruke en NVR

Den er med linuxbasert spesialtilpasset programvare og klarer seg selv uten oppdateringer og mas. Er i tillegg bygget for å gå 24/7

Du har mulighet til å sette inn en harddisk dersom du vil ha opptak.

Du kan styre PTZ kamera.

Du kan få push varsler eller epost ved bevegelse.

Og du får bildet ut på HDMI eller VGA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...