Jakke Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg har sett liknende ting skje. En venn av meg sin kone var mye nede hos onkelen til vennen min. Ikke noe galt med det, de var alle som venner mer enn familie (i forstand onkel/nevø og onkel til ektemann). Etterhvert fikk min venn mistanke om dette, han fikk tak i meldinger osv, han sto som juridisk eier på telefonabonnementet hennes, og dermed fikk han logger av telefonsamtaler. Flere hundre samtaler inn og ut mellom henne og onkelen hans. Til slutt la han telefonen sin fra seg under en bok mens den tok opp mens han gikk ut og tok seg en røyk, og fikk da høre masse flørting. Da starta helvettet. Paret bodde hos meg og min var grunnet sterke knytninger familiene våre imellom, og de trengte en plass å bo midlertidig. Det var konstant krangling, ikke bare når hun var hos oss, men når hun var sammen med onkelen hans, som hun etterhvert flyttet inn med, så var det telefonsamtaler og krangling konstant, det var roping og skriking. Hun kom brasende inn til oss og begynte å rope å skrike å kjefte, langt nok til at jeg var på tur å be henne holde til helvette kjeft før hun ble bært ut herfra eller politianmeldt. Den dag idag, 4 år senere, er det eneste som får hun og ham på talefot avtaler som innebærer henting og opplukking av ungene, samt feriefordeling. Dette splitta også hele familien hans, da bror og søster tok hans side, hans stefar tok hans side, såklart. Bestemora tok onkelens (hennes barn) side, de to andre gjenlevende av onkler og tanter tok sin brors side (altså onkelen til min venn). Også idag er det visse i familien som ikke snakker med hverandre, og det står veldig kjølig stilt i den familien, og den er ødelagt for alltid. Vet ikke hvorfor jeg forteller dette, men det er iallefall ett utfall, selvom selve utroskapet var et noget sært tilfelle. Men, på den andre siden av saken, det var IKKE meg som fant ut av det, og hadde jeg funnet ut det samme om min far når min mor var i live, men ikke syk, da hadde jeg sagt det rett ut, om jeg bare hadde hatt noe form for bevis eller vitnet noe selv. Dog hadde det vært noe mer, som når min mor ble dødssyk, da hadde jeg latt det gå. Så det kommer VELDIG an på hvilke faktorer som er i DIN familie om du virkelig vil gjøre dette. Barna er en faktor, jeg er enebarn, iallefall med min far, og de to andre er mye eldre, av min mor. Jeg har ikke det problemet, og kan ikke riktig sette meg inn i det. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 TS her igjen! Sterkere å lese denne tråden enn jeg trodde.. Til dere som sier jeg ikke skal blande meg inn i min far sine saker; Jeg er ikke en snoker. Jeg gikk ikke inn på telefonen for å se hvem han har i livet sitt. Det var en ærlig feil fra meg. Det kommer heller ikke på tale at jeg lar han gjøre hva faen han vil uten at jeg gjør noe med det. Dere som syns det tror jeg virkelig har godt av en leksjon her i livet, på den tøffe gamlemåten. Er ikke.interessert i å diskutere etikk og moral i denne tråden heller. Jeg har allverdens planer om å ta balletak på saken og vri til den siste dråpe er ute i luften. Ser ikke ut som pappa kommer til å gjøre noe med det og jeg har ikke samlet noe "beviser" heller. Hvis man vil diskutere mer, håper jeg noen andre kan lage en generell diskusjonstår om emnet, men her vil jeg helst ha hjelp til problemet og kanskje råd av noen som har vert gjennom det samme. Anonym poster: 5df92fb8a9086834a80b090dd799336a Du gjør så klart som du vil, men hvis du ikke er åpen for ulike råd, så er nok ikke diskusjon.no stedet å spørre om hjelp. Lenke til kommentar
Lightblue Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 For det første er det TS sin FAMILIE det er snakk om, så ja han har absolutt noe med denne saken å gjøre. Hvorfor skal TS la sin ryggløse far holde på som en forbanna idiot. Faren viste godt at utroskap som oftest fører til konflikter, konsekvenser, problemer og drama. Han tok sjansen og ble oppdaget, nå må han betale prisen. Uheldigvis går handlingene hans utover barna og kona/samboeren. Han har ingen andre enn seg selv å takke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Artig situasjon. La oss anta at TS har rett mht saken, han bør jo være 101% sikker (eller noe der omkring). Først og fremst, krapylet bør si fra sjøl om han dypper'n i ei fremmed myr. TS har vel ymta frampå om fakta så det er vel ikke stort mer å hente der. Det kan jo hende fyren er av de som bruker lant tid på å få kontakt med samvittigheta eller ikke har noen. En skyldtung stakkar hadde vel blitt smått manisk når TS tok det opp. Det virka ikke sånn i OP. Hva skjer om den fornærmede finne ut dette selv og etterpå finner ut at andre også visste det ? Føler seg fort svikta av flere enn en. Svært leit. Dette kan jo bli enda værre om utroskapen er med noen også hun kjenner. Dette blir fort en av disse ekle "alle visste", "ingen sa noe" situasjonene. Tungt å komme over. Per nå er det vel bare TS som sliter. Så greia er egentlig om TS kan leve fortsette å leve med kunnskapen om dette eller ikke; Blir det for tungt å holde på så fortell, går det greit så la vær. TS har ingen skyld i greia uansett. Hovedproblemet er at utfallet er ukjent, uansett om hemligheten fortelles eller ikke, ingen av delene er "feil" eller "riktig". TS kan egentlig bare vurdere ut fra sin egen situasjon, ikke hvordan andre har det eller kanskje vil få/ta det. Uansett hva TS velger er det viktig at TS selv ikke oppfatter valget som galt, selv om det kanskje kan føles slik etterpå. Sjøl hadde jeg vel fått krapylet til å heise flagg på egenhånd, på den ene eller andre måten. Føler uansett med TS, det er trist når en har åpna døra for svik i familien. Ting vil aldri bli som før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå