sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Altså... Det er forskjellige meninger om hva utroskap er. Jeg hadde ikke tolerert bilder og pusemeldinger, da det kan føre til noe mer. Tror jeg ville latt det ligge litt på is for å se hva som skjedde fremover, for alt i verden er det kanskje noe moren din er klar over også? Men du kjenner jo moren din best selv. Følg hjertet og hva du tror er best for din mor og deres familie. Vær saklig og rettferdig. Stå på! Håper det ordner seg for deg og dine. <3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg ville ikke samlet bevis, sagt noe til mor eller blandet meg unødvendig inn på noen annen måte. Du behøver ikke å bifalle atferden til faren din og det kan du fortelle ham, men ut over det er det best å la foreldrene dine ordne opp i ekteskapet sitt selv. Du er 21 år gammel og sier at du ikke har mye kontakt med far, så da regner jeg med at du ikke bor på gutterommet. Du vil altså ikke bli berørt stort uansett hva utfallet av situasjonen blir. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Hvorfor mener noen at TS skal fortelle moren dette? Det åpenbare her er jo at TS stiller faren et ultimatum. Enten forteller du mor dette og håper det ordner seg ellers er vi ferdige med hverandre. Ser for meg at TS forteller moren dette og hun ikke er flink til å takle slikt, det er lett for henne å da skylde på TS og da har man det gående den veien... Lei situasjon, det er ingen som vinner noe på dette... Endret 24. januar 2013 av Doofenschmitz 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hvorfor mener noen at TS skal fortelle moren dette? Leser du svarene, så ser du hvorfor enkelte mener dette (inkludert meg) Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Så du mener at han skal bare sitte å se på at faren hans flørter med andre kvinner og tukle med morens følelser? Jepp. Faren ødelegger ikke familien så lenge han holder det skjult. Jeg er på INGEN måte for utroskap, men jeg er heller ikke for at andre skal blande seg inn i ting som ikke omgår dem. Hvis han skal gjøre noe så er det å faktisk ta opp, på en rasjonell måte, problemet med faren og snakke ut om det. Ikke fortelle det til moren, for tro meg, det kommer ikke til å ende bra for noen. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Selvfølgelig angår det han - de er en familie. Det er ingen 'andre', det er sønnen deres. At faren velger å være utro sørger ev for at det ikke går bra - kun hans valg som sørger for det. Det har allerede startet med at sønnen føler rett og slett meget utilpass sammen med sin egen fam når faren er der - dette er takket faren, ingen andre. En familie skal kunne snakke om alt - ikke sitte og planlegge hva de kan/ikke kan si i hverandres åsyn. Sitte og snakke rolig og forsiktig for ikke å 'glippe' ut med noe. Så jo, det er allerede ødeleggende for familien dette. 7 Lenke til kommentar
Danek Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du står rett og slett overfor et veivalg her, TS. Vil du sladre og da ta konsekvensene av hva som skjer dersom utroskapen blir oppdaget eller vil du late som det aldri skjedde. Dette er et valg du må ta selv TS, men vær klar over at begge har sine konsekvenser. I værste fall fører det til dype brudd i familiebåndene, skillsmisse, rettsak og en splittet familie. På den annen side kan du risikere at mor blir grovt utnyttet og forkastet, fem-ti år fremtiden, på slutten av ekteskapet, akkurat som en gammal mechedes. Lykke til! Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg kjenner et par (foreldre til en jevnaldrende fra barneskolen) som skilte seg dagen datteren ble 18. De hadde planlagt bruddet i flere år, men holdt sammen av hensyn til barna. Poenget: Det kan hende at mor vet mer enn man skulle tro. Det er et vepsebol å ta i slike ting, men jeg ville presentert bevisene anonymt til moren slik at hun kan ta stilling til det. Tragedien i denne saken er at en av barna ble involvert. Det er farens skyld. Vi bør være klare på at faren bærer en tung byrde av skyld i akkurat dette. Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg kjenner et par (foreldre til en jevnaldrende fra barneskolen) som skilte seg dagen datteren ble 18. De hadde planlagt bruddet i flere år, men holdt sammen av hensyn til barna. Poenget: Det kan hende at mor vet mer enn man skulle tro. Det er et vepsebol å ta i slike ting, men jeg ville presentert bevisene anonymt til moren slik at hun kan ta stilling til det. Tragedien i denne saken er at en av barna ble involvert. Det er farens skyld. Vi bør være klare på at faren bærer en tung byrde av skyld i akkurat dette. TS sa at faren skulle reise vekk en uke med en annen. Hvis man bærer en tung byrde så reiser du ikke vekk fra konen din for å ligge med en annen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Dette blir i alle fall en sak med bare tapere når du forteller det til mor. 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hvordan vet dere at moren kommer til å bli knust hvis hun får vite at mannen hennes er utro? Kanskje det beste for alle, moren og søsken inkludert, er at faren forsvinner? Folk takler utroskap på svært ulike måter. Jeg har selv vært borti noe lignende som endte med skilsmisse, men begge parter er venner og kommer overens, selv om den ene parten misbrukte tilliten til den andre. 1 Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Hvordan vet dere at moren kommer til å bli knust hvis hun får vite at mannen hennes er utro? Kanskje det beste for alle, moren og søsken inkludert, er at faren forsvinner? Folk takler utroskap på svært ulike måter. Jeg har selv vært borti noe lignende som endte med skilsmisse, men begge parter er venner og kommer overens, selv om den ene parten misbrukte tilliten til den andre. .. Endret 24. januar 2013 av Jente96 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Er du helt sikker på at moren din ikke allerede vet det/har misstanker? Jeg avdekket at faren min var utro når jeg var 15. Da hadde moren min visst det lenge og samtidig prøvd å skjult dette for meg og søsteren min. Det var mammas oppførsel som gjorde at jeg ble oppmerksom, fordi hun plutselig var mye mer klengete på pappa enn før. Uten at jeg skal be deg å gjøre det selv, men for meg hjalp det å kopiere tlf nr til den andre kvinnen og ringe henne å ta en alvorsprat og be henne holde seg til helvete unna. Det reddet ikke forholdet til foreldrene mine, men de eneste nettene jeg sov godt i det året det stod på var når jeg hadde fått tatt ut litt frustrasjon på dette andre mennesket og jeg hørte at hu hylgråt i det hun slengte på røret. Dette andre mennesket vet garantert at faren din har kvinne og familie fra før. Men noen mennesker er så horete at de gir faen i slikt fordi de bare tenker på seg selv og søker spenning... Kjenner ikke moren din. Så det er vanskelig å råde deg til hva du bør å ikke her. Som sagt, når jeg konfronterte min mor med dette var hun allerede klar over hva som foregikk. Men i fall hun ikke er klar over det så gjør det bare vondt verre jo lengre hun lever i skyggen. Før eller siden kommer dette frem. Jeg ville pusha faren din enda litt mer om jeg var deg. Det er han hun bør få høre det fra og ikke deg. Hvordan kan moren din unngå å miste faren din når hun ikke en gang vet at hun trenger å kjempe for han? Edit: jeg vet akkurat hvordan du har det, og trenger du noen å snakke med er det bare å sende PM. Endret 24. januar 2013 av medlem-124997 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Det var bare faren din som var gift med mora di og var utro, så den frustrasjonen hadde vært best kanalisert mot ham. Men det er vel for sent å endre på det nå. 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Det var bare faren din som var gift med mora di og var utro, så den frustrasjonen hadde vært best kanalisert mot ham. Men det er vel for sent å endre på det nå. Den var kanalisert på han og. Vær du trygg. Edit: Og hun var og gift. Endret 24. januar 2013 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Synes du virkelig moren fortjener, som en uskyldig part i saken, å lide for farens feilgrep? Nei. Hva jeg synes hun fortjener er ikke spesielt relevant, ikke er meningen din heller. Jeg synes ikke faren bør gjøre det han gjør heller. MEN... Det er noe som ikke andre har noe med! Jeg synes det er en uting å synse og mene om andres privatliv. Min sønn får aldri diktere hva jeg skal gjøre, samme som jeg ikke skal diktere hva han skal gjøre når han er blitt myndig. Alle har rett på et privatliv og jeg synes man skal RESPEKTERE værandres privatliv, selv om vi ikke er enige i hvordan det leves. Hvem mener DU vi bør ha lov til å kontrollere? Foreldrene våre? Besteforeldrene våre? Naboen over gata? 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hva jeg synes hun fortjener er ikke spesielt relevant, ikke er meningen din heller. Jeg synes ikke faren bør gjøre det han gjør heller. MEN... Det er noe som ikke andre har noe med! Jeg synes det er en uting å synse og mene om andres privatliv. Min sønn får aldri diktere hva jeg skal gjøre, samme som jeg ikke skal diktere hva han skal gjøre når han er blitt myndig. Alle har rett på et privatliv og jeg synes man skal RESPEKTERE værandres privatliv, selv om vi ikke er enige i hvordan det leves. Hvem mener DU vi bør ha lov til å kontrollere? Foreldrene våre? Besteforeldrene våre? Naboen over gata? Så, utroskap er greit så lenge det ikke oppdages? Det er jo det du og mange andre sier: Man kan gjøre hva man vil, for hvis man bare holder det hemmelig er det ingen som blir såret. Når man er gift og har barn har man et ansvar som overgår retten til privatliv. Jeg mener ikke at man skal dele absolutt alt, på ingen måte, men å si at trådstarter skal la dette ligge fordi «faren har rett på privatliv» er respektløst. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Det er å respektere sin mor å ikke holde henne for narr - da heller respektere hun som ikke gjør noe feil, kontra en som gjør det - hun fortjener respekten mer 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Så, utroskap er greit så lenge det ikke oppdages? Det er jo det du og mange andre sier: Man kan gjøre hva man vil, for hvis man bare holder det hemmelig er det ingen som blir såret. Når man er gift og har barn har man et ansvar som overgår retten til privatliv. Jeg mener ikke at man skal dele absolutt alt, på ingen måte, men å si at trådstarter skal la dette ligge fordi «faren har rett på privatliv» er respektløst. Du mener, du mener, du mener... Det er dette hylekoret JEG oppfatter som veslevoksne verdensmestre. Var det DU som bestemte at "Når man er gift og har barn har man et ansvar som overgår retten til privatliv" eller står det i Norges lover? Det er ikke opp til meg ELLER deg å bestemme dette. "Så, utroskap er greit så lenge det ikke oppdages? Det er jo det du og mange andre sier". Har du problemer med å lese? I såfall beklager jeg. Om ikke, hvilken del av "Jeg synes ikke faren bør gjøre det han gjør heller" var det du syntes var vanskelig å forstå? 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du mener nå noe om det uansett hvordan du prøver å vri det - Du mener han ikke bør si det. Han har rett til privatliv .... så hvis han gjør noe ulovlig, så skal man heller ikke si noe ... for han har rett på privatliv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå