zachen Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Sitter nå på følgende oppsett: Netopia-router(nextgentel)med 80.202....ekstern adresse og 10.0.0.1 intern adresse. På denne har jeg hengt på en SMC 2835W trådløs-ruter som har "ekstern" ip 10.0.0.2 og intern ip 192.168.2.1. Dette fungerer fint til internettsurfing. Med et slikt oppsett, er det i det hele tatt mulig å få satt opp en server helt på innsiden i dette nettet? Er det mulig å sette opp portforwarding på port 80 på netopia'en til trådløsruteren, og så sette opp portforwarding videre på port 80 på trådløs-ruteren til selve serveren?? Takknemlig for hjelpsomme sjeler...! Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Kjører samme løsning selv. Det du gjør er å forwrde porten fra netopia til 10.0.0.2 Da er den åpnet gennom til smc'n, og det gjenstår å la denne forwarde til riktig server. Regner med at du vet hvordan du logger deg på smc'n (har du husket å sette opp et bra passord? :-) ) Der går du til virtual server, setter opp portnr og ip til riktig maskin og huker av for enable. Restart smc'n og alt bør være i boks. For litt mindre sikkerhet, og litt enklere bruk kan du godt pr default forwarde alle porter fra netopia til smc. Da er det bare å bruke web-grenesnittet til smc'n for å sende de videre. Personlig liker jeg å bruke begge "brannmurene" da dette gjør livet til potensielle hackerspirer litt surere Lenke til kommentar
zachen Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Smc'en er greit tror jeg. Har satt opp virtual server på 192.168.2.10 og lagt inn 3 porter. Er litt mer usikker på Netopiaen. Er det eneste som skal gjøres å legge inn en "EasyServer"? Jeg har lagt inn 10.0.0.2 på intern, men hva skal d stå på ekstern? 80.202...-adressen eller 0.0.0.0? Hva med filtersettet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå