Gå til innhold

HJELP! Hvor og hvordan skal jeg starte å lære?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker svært å lære meg programmering i forbindelse med at jeg er så fascinert over alt med koder. Jeg er ei jente, og mine venner mener virkelig at jeg burde holde meg unna dette, siden de mener det bare er for "svette nerder som hacker og spiller", det er jeg uenig i, så derfor vil jeg ha hjelp til å motbevise denne påstanden!

Jeg ønsker å drive med webutvikling, også har jeg en drøm om å utvikle apper for utdanning o.l. Jeg bor i Oslo, så jeg hadde en idé om at det kanskje var noen som møttes jevnlig for å drive med dette. Er det det?

Har snust litt på codeacadamy, derav Javascript og litt phyton. For å være helt ærlig så gikk det veldig bra i starten, men det dabbet veldig av.

Så jeg får bare prøve her, er sikkert hundrevis av lignende tråder, så gjerne link meg til de.

Spørsmålet er: Hvordan skal jeg starte, hva er enklest og hvilke tilbud finnes det?(helst ikke noe i det dyreste laget, ettersom jeg er en fattig student)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.meetup.com/

Nettside som kanskje hjelper deg til å finne andre.

Men.

Det vanskeligste med å starte programmering er at du ikke vet hvor du skal begynne. Skal du utvikle for web så anbefaler jeg Javascript og (kanskje) PHP (men det vill du holde deg unna om du kan). Men generelt finner jeg Python som det letteste språket begynnere kan plukke opp.

Codeacademy er en god vei for Javascript, og Lean python the hard way er en god start for Python.

Det desidert beste alternative er å finne like sinnene på skype/irc og chatte og lære av alle. På denne måten holder du interessen oppe mens du åpner for et miljø hvor du aldri stopper å lære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...