-Léon- Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Jeg har ca 90 000 i lån på bilen min og småtitter litt på en ny bil. Men hva skjer i praksis når man har lån på bilen. Tipper jeg kunne fått ca 100 000 til 120 000 hvis jeg selger den privat. Bilene jeg har sett på koster mellom 200 til 260k. Jeg er klar over at jeg sikkert hadde fått mer for bilen hvis jeg solgte den privat. Endret 23. januar 2013 av -Léon- Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hei! Har du lånt med pant i bilen? Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg har gjort innbytte med min gamle bil som var ikke nedbetalt,jeg byttet hos en forhandler og gikk helt fint,det viktigste er vel at bilen er mer verdt enn rest lån ellers så må du betale for innbytte. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Hei! Har du lånt med pant i bilen? Har pant i bilen, ca 140 000 (2010) Jeg har gjort innbytte med min gamle bil som var ikke nedbetalt,jeg byttet hos en forhandler og gikk helt fint,det viktigste er vel at bilen er mer verdt enn rest lån ellers så må du betale for innbytte. Lurer litt på hvordan det går med resterende lån på bilen. Bilen min er verd mer enn hva mitt resterende lån. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hvis du har pant i bilen må du enten innfri lånet, eller så blir det et usikret lån (skyhøye renter). Pant kan videreføres, men er veldig vanskelig (anbefaler å kontakte banken). Siden du får mer igjen for bilen enn du har i lån burde jo ikke det være noe problem. Bilselger og bank er nok behjelpelige med å ordne dette for deg. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Hvis du har pant i bilen må du enten innfri lånet, eller så blir det et usikret lån (skyhøye renter). Pant kan videreføres, men er veldig vanskelig (anbefaler å kontakte banken). Siden du får mer igjen for bilen enn du har i lån burde jo ikke det være noe problem. Bilselger og bank er nok behjelpelige med å ordne dette for deg. Okey, takk for infoen. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har pant i bilen, ca 140 000 (2010) Lurer litt på hvordan det går med resterende lån på bilen. Bilen min er verd mer enn hva mitt resterende lån. Det var slik at bilen jeg hadde var vurdert til 75000 kr mens jeg hadde ca 35000 igjen på lån,og bilen jeg ville kjøpe var på 250000kr.Det ble gjort slik at både lån på første bilen og på den andre ble tatt hos samme bank,siden jeg var 40000kr i pluss fikk jeg den nye bilen for 210000kr og den gamle lånet var slettet og ny lån på 210000kr opprettet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå