Gå til innhold

Wololos hjørne :)

Gjest Slettet+874564

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+874564

Hei folkens! Jeg har en liten ambisjon om å introdusere dere for endel av musikken jeg liker, så jeg tenker å poste en låt en gang innimellom.

Hovedvekt vil bli på elektronisk musikk, men ikke regn med masse dubstep eller kommers house her - det finnes det andre tråder til. Andre sjangere vil også bli representert, f.eks jazz, pop og rock, prog, muligens også en og annen reggae/dub, disco, funk og klassisklåt. Men som sagt så er jeg jo mest glad i "electronica".

Så jeg skal begynne med svært behagelig chillout fra 2003. Ulempen med chillout er at det lett blir kjedelig, men Ulrich Schnauss lykkes svært bra med denne låta, som bare smyger seg sakte inn.

Og selv om jeg kaller det "mitt" hjørne, så er det selvsagt lov til å bidra med relevante låter eller betraktninger. :)

Endret av Slettet+874564
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+874564

Virkelig på tide å oppdatere, og jeg kan jo foreslå en plate som har gitt meg mye glede de siste månedene.

Bandjo heter bandet (duoen), og de er fra Sverige. Det har ingenting med banjo å gjøre, tvert imot henter de sin inspirasjon fra space- og krautrock, men de innehar også popteft. Og det er gitarer, synth, fløyte og det meste som er kult. Jeg likte det ikke fryktelig godt til å begynne med, men så leita jeg det frem igjen og ble frelst.

Et altfor ukjent band for deres kaliber, de fortjener definitivt mer oppmerksomhet. Prøv da vel! Spotifylink her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+874564

Dagens låt fra YT er

. Eller fra spotify her. En flott sak i drum & bass-land. Jeg synes det er vanskelig å finne riktig bra greier i nevnte sjanger, men så har jeg kanskje leita så mye heller. Det må jo innrømmes.

Uansett, Welcome to Europe er en skrekkelig tøff låt, og en annen fin ting med den er at den er mer tilgjengelig enn mye av hans andre materiale. Så om du ikke hater alt som heter elektronisk musikk, så er det stor sjanse for at du vil digge den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...