Gå til innhold

Denne mobilen har to skjermer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er helt feil! Jeg bor delvis i Japan, har kjøpt telefoner der og bruker disse her i Norge. DoComo åpner nå opp Japanske telefoner (kjøpt etter April 2011) for andre nettverk og disse kan fint brukes her til lands. Har selv telefoner fra NEC Medias og Toshiba Regza som fint fungerer her i Norge. SÅ det du sier her er bare tøys.

Min iPhone 4S fungerer også helt fin i Japan så sant man skaffer seg er Japansk SIM-kort. Det du sier var sant for 10 år siden, men ikke nå lenger.

Honto desu!!

Jeg tar ikke feil, jeg har slektninger i Japan og pendler der ofte selv. Men du tar ikke feil heller, men det gjelder bare for DoCoMo siden de kan man unlocke etter april 011, men feks andre kopmanier som Softbank gjør ikke det. Jeg selv bruker en Japansk mobil fujitsu f-03d her i norge, men det er fordi de støtter gsm. Men feks. HTC butterfly J vil ikke fungere i Norge fordi de som selger det er ikke villige til å låse opp det.

Ja alle telefoner vil generelt fungere hvis man skaffer seg Japansk sim kort, men om en person som feks. reiser til Japan med sitt vanlige sim kort så vil det ikke fungere. Da må man jo bestille en japansk sim kort..

Lenke til kommentar

Så lenge den har 3G vil den fungere i Japan. De bruker også 3G der. Det Kimch Wasabi skriver er bare tull. De bruker ikke bare CDMA i Japan, men også HSPA GSM 3G.

Helt feil! HSPA GSM 3G finnes også i Japan og telefoner fra andre land vil fungere så sant du får deg et SIM-kort. Dette selges på flyplasser og på nett. Har gjort dette selv, så dette vet jeg med 100% sikkerhet!

Du kan lese om f.eks NTT Docomo her: http://en.wikipedia....wiki/NTT_DoCoMo

Ja, my mistake. GSM finnes jo i Japan ellers hadde ikke iphone eksistert i Japan. Men det jeg mente er at CDMA er det mest brukte, AU by KDDI bla. bruker det men Docomo og mange andre bruker også GSM men feks. selv om Softbank bruker gsm så kan ikke deres telefoner bli ulåst. Skal man kjøpe telefon fra japan så kan man kunne kjøpe de fra Docomo, fordi de er de eneste som unlock tlf sine.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg tar ikke feil, jeg har slektninger i Japan og pendler der ofte selv. Men du tar ikke feil heller, men det gjelder bare for DoCoMo siden de kan man unlocke etter april 011, men feks andre kopmanier som Softbank gjør ikke det. Jeg selv bruker en Japansk mobil fujitsu f-03d her i norge, men det er fordi de støtter gsm. Men feks. HTC butterfly J vil ikke fungere i Norge fordi de som selger det er ikke villige til å låse opp det.

Ja alle telefoner vil generelt fungere hvis man skaffer seg Japansk sim kort, men om en person som feks. reiser til Japan med sitt vanlige sim kort så vil det ikke fungere. Da må man jo bestille en japansk sim kort..

Ja og nei. Mitt Telenor SIM-kort i en iPhone 4S fungerte fint å ringe med i Japan. Sendte sms mest da Telenor tok prisen for en flybillett tur/retur pr minutt....

Du har forsåvidt rett i at kun DoCoMo låser opp telefonene sine. Det finnes en del fine butikker i Akihabara som selger brukte opplåste telefoner.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...