Nilsen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Legger det fra seg etter førstkommende prosessor-lansering. Intel dropper hovedkort – i år Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Trodde først at de skulle droppe å bruke hovedkort, at alt skulle bli koblet sammen med- I dunno, gress? Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Trodde først at de skulle droppe å bruke hovedkort, at alt skulle bli koblet sammen med- I dunno, gress? Så noen gamle radioer med radiorør som ikke hadde kretskort, de hadde i steden isolerte staver som ledninger var loddet mellom. Tror det ville vært vanskelig med 128 bit busser med det. 2 Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Da blir det laptop og Xbox 360 på meg. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 "Intel trenger ikke rett og slett ikke å lage hovedkort lenger for å få solgt sine egne prosessor. Det tar produsenter som Asus, AsRock, Gigabyte og MSI seg av." Så egentlig er dette en ikke-nyhet. Jaja... Lenke til kommentar
asshole Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Tror ikke jeg har sett ett Intelhovedkort i hele mitt liv. Det som er viktig er om Intel fortsetter å lage brikkesett eller ikke, og det regner jeg med at de fortsatt skal gjøre. I artikkelen dere har sakset fra står den "Snyder also said Intel remains strongly committed to desktop CPUs and chipsets". Dere har altså utelatt det viktigste med hele saken... 1 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Intel-hovedkortene har alltid vært elendige til å overklokke med! Men ja - viktig å ikke blande hovedkort med chipset her ja. Endret 23. januar 2013 av Misantropen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Personlig ser jeg ikke dette som noe pluss, Intel har vært forholdsvis flinke til å lage hovedkort med gode deler på noen av de mer spesialiserte brikkesettene. F.eks for Q77 brikkesettet finnes det nesten bare Intel hovedkort, og dette er faktisk et brikkesett med litt spesiell funksjonalitet. Jeg er derfor redd at dette kan "begrense" det mer spesielle utvalget. @Misantropen: Overklokking er i realiteten uinteressant for 95 % av markedet. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Tror ikke jeg har sett ett Intelhovedkort i hele mitt liv. Det som er viktig er om Intel fortsetter å lage brikkesett eller ikke, og det regner jeg med at de fortsatt skal gjøre. I artikkelen dere har sakset fra står den "Snyder also said Intel remains strongly committed to desktop CPUs and chipsets". Dere har altså utelatt det viktigste med hele saken... Det er jo en selvfølge, selv om det ikke er det eneste de driver med. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Tror ikke jeg har sett ett Intelhovedkort i hele mitt liv. Det som er viktig er om Intel fortsetter å lage brikkesett eller ikke, og det regner jeg med at de fortsatt skal gjøre. I artikkelen dere har sakset fra står den "Snyder also said Intel remains strongly committed to desktop CPUs and chipsets". Dere har altså utelatt det viktigste med hele saken... Du mener altså at det viktigste i artikkelen er liste over alt Intel skal fortsette med akkurat som vanlig? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 @Misantropen: Overklokking er i realiteten uinteressant for 95 % av markedet. Nesten alle overklokker jo i dag i realiteten med turbo-funksjon og ferdige "performance" profiler, 3 tastetrykk og ferdig klokket opp. Ikke som i gamledager ta man måtte tune og tweake på alskens busser og spenninger - det var for de 5% du sikkert snakker om. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Nesten alle overklokker jo i dag i realiteten med turbo-funksjon og ferdige "performance" profiler, 3 tastetrykk og ferdig klokket opp. Ikke som i gamledager ta man måtte tune og tweake på alskens busser og spenninger - det var for de 5% du sikkert snakker om. Overklokkes det i bedriftsmarkedet. Overklokker særlig mange av de som kjøper ferdig-PC-er et eller annet sted. Greitt at det er enkelt med "performance" profiler, men jeg tror nok likevel klokking er noe som et fåtall gjør (selv om andelen er relativt høy her). Så nesten alle overklokker i dag tror jeg faktisk ikke er en realitet. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg gidder ikke å overklokke, moderne CPUer "overklokker" seg selv. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå