Thommisen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hei Er 100% sykemeldt pga. en betennelse i skulderen, legen har sagt at jeg må holde meg helt i ro i noen uker. I går ringte sjefen og sa at jeg skal ha oppkjøring på kran, og forlanger at jeg stiller opp. Jeg sa at om jeg kommer, så kan jeg risikere at jeg blir mye verre. Hva skal jeg gjøre? Hva er det rette? Fikk beskjed om at om jeg ikke stiller opp, så må jeg ordne og betale alt selv. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg ville tatt opp dette med legen din. Jeg regner med oppkjøringen på kran er bestilt lang tid i forveien og koster en del penger - hvis denne oppkjøringen ikke kan flyttes, ville jeg sjekket hvor ille det er for deg å gjennomføre prøven. Hvis den ikke varer så lenge, og du i utgangspunktet ikke har vondt av å gjøre det, ville jeg stilt opp. Regner med det gagner karrieremulighetene dine både i din nåværende jobb og eventuelle fremtidige jobber. Men som sagt, hør med legen din ASAP hva han mener. I utgangspunktet kan du jo ikke tvinges til noe som helst, og aller minst jobbrelatert arbeid, når du er sjukemeldt. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Sjefen kan ikke forlange noe. Du kjenner deg selv best, dog hva jeg selv antageligvis ville gjort er å møte opp og fulgt med så godt jeg kunne, men noe praktisk ville naturligvis vært vanskelig og noe jeg antagelig ville nektet. Spørsmålene som følger er hvilken nytte dette ville hatt, om du faktisk ville fått bestått noe uten praktisk gjennomføring, eller at andre arm kan brukes til en viss grad. Er svaret nei er det forsåvidt meningsløst at du møter opp. Endret 23. januar 2013 av Vizla Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Ta en telefon til fastlegen din og til Arbeidstilsynet. Legen vet hva kan gjøre, og arbeidstilsynet vet hvilke rettigheter du har. Lenke til kommentar
Thommisen Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Takk for svar. Snakket med legen, så det ordnet seg. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå