ImNotEmo Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hei, vennen min kjøpte seg pc for ca 1 uke siden og siden då har han strevd med å få den til fungere. Han har: AMD FX-4100 4-Core Processor ASUS Radeon HD 7770 1GB GDDR5 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+ Corsair TX 650W PSU Først og fremst når han installerte alle drivere klikket hele pcn og slo seg av etter ca. 30 min uansett hva han gjorde. Så jeg prøvde å fikse det hos han, vi installerte alt på nytt igjen. Formaterte HDD men det klikket fortsatt OG nå ble det sånn at det klikket hver 10 minutt og det kom striper på skjermen. Han sier at det skjer oftere når han prøver å spille og når vi prøvde å ta på bf3 pcn klikket med en gang og du måtte force restartere han. Når jeg åpnet kabinettet såg jeg at FAN til psu snur seg ikke rundt. Temperaturen på gpu'en og cpu'en er stabil og ligger ganske lavt. Jeg skal ta med en psu med 550W og se om det er psu'en sin feil eller hva. Har dere noen forslag hva kan være problemet med pc'n? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Går ikke PSU viften vil nok PC'en slå seg av ja. Skjedde med meg en gang, samme symptomer, PC'en slo seg av etter ca 20 minutter, men det gikk da en stund før jeg fikk den i gang igjen. Skjønte ikke hvorfor inntil jeg oppdaget av PSU viften ikke snurret rundt. Den hadde nemlig løsnet fra akselen på motoren. Byttet PSU og problemet forsvant. Den "gamle" PSU'en står i dag i madamen sin PC og funker fint som bare det. Limte fast viften igjen og no problem enda med den PSU'en. Endret 23. januar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
ImNotEmo Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 @Chavalito Viften går i 2 sec når pc'n slår seg på, gjor din det og? @MariusSR http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1178569&su=42D41ABD-6C1F-4161-92A6-761689BDA81A her er komplett listen hans. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) På den nye PSU'en, Antec 1000W, går viften hele tiden. På den gamle PSU'en Gigabyte Odin 850W falt jo viften av, så den snurret ikke i det hele tatt. Endret 23. januar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Vet ikke om det kan skape problemer, men hovedkortet støtter dual-channel så anbefaler å kjøpe 1 brikke til. Så det blir 2x2, kontra 3 som er nå. Ytelsesmessig vet jeg ikke hvor stort tapet er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå