Bjoolz Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei! Fra ca klokka 21:00 ligger pingen min limt til ca 130 i league of legends, ca 40 er normalt. Det har vært slik den siste måneden. Flere av de jeg spiller med opplever akkurat det samme så det er ikke bare meg. Problemet er at når jeg kontakter telenor så kjører de sin egen tracert og pingen er da helt fin siden de kjører den på dagtid. Fant også en forumtråd hos league of legends hvor flere klager over høy ping om kvelden når de treffer det samme punktet som jeg gjør (internap-gw.ip4.tinet.net). Utdrag fra tracert: Sporer rute til FRAG1N4SVR182 [95.172.70.182] over maksimalt 30 hopp: 1 <1 ms <1 ms <1 ms P-2812HNU [10.0.0.138] 2 15 ms 9 ms 20 ms ti0018a380-l100.ti.telenor.net [148.122.176.216] 3 9 ms 9 ms 8 ms ti0018d320-ge1-1-8-10.ti.telenor.net [146.172.10.145] 4 9 ms 9 ms 9 ms ti0002c310-so2-1-0.ti.telenor.net [146.172.98.125] 5 35 ms 9 ms 9 ms ti0300c400-ae1-0.ti.telenor.net [146.172.100.86] 6 11 ms 7 ms 7 ms ti0001b400-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.18] 7 8 ms 8 ms 9 ms tiscali-1.ti.telenor.net [148.122.9.10] 8 73 ms 67 ms 75 ms xe-9-1-0.fra23.ip4.tinet.net [89.149.181.229] 9 120 ms 125 ms 123 ms internap-gw.ip4.tinet.net [77.67.73.166] 10 * * * Foresp›rsel avbrutt. 11 * * * Foresp›rsel avbrutt. 12 * * * Foresp›rsel avbrutt. 13 * * * Foresp›rsel avbrutt. 14 * * * Foresp›rsel avbrutt. 15 * * * Foresp›rsel avbrutt. 16 * * * Foresp›rsel avbrutt. 17 * * * Foresp›rsel avbrutt. 18 * * * Foresp›rsel avbrutt. 19 * * * Foresp›rsel avbrutt. 20 * * * Foresp›rsel avbrutt. 21 * * * Foresp›rsel avbrutt. 22 * * * Foresp›rsel avbrutt. 23 * * * Foresp›rsel avbrutt. 24 * * * Foresp›rsel avbrutt. 25 * * * Foresp›rsel avbrutt. 26 * * * Foresp›rsel avbrutt. 27 * * * Foresp›rsel avbrutt. 28 * * * Foresp›rsel avbrutt. 29 * * * Foresp›rsel avbrutt. 30 * * * Foresp›rsel avbrutt. S›king fullf›rt. Såvidt jeg vet så kommer "Forespørsel Avbrutt" pga at serveren til Riot ikke svarer på ping/tracert forespørsler. Noen forslag til hvordan jeg kan komme gjennom til Telenor med dette problemet? Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Du sier jo selv at problemet ikke ligger hos deg. Hvis dette skjer med flere som spiller LOL er det jo mer sannsynlig at problemet ligger hos dem. Skjer dette kun med LOL? Kjør http://www.pingtest.net/ på flere server mens linja er normal og stabil. Noter dataene. Gjør det samme mens pingen i LOL blir ustabil. Sammenlign. Endret 23. januar 2013 av MFleksnes Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Prata med kundeservice på hos telenor i dag på telefon, men de kunne absolutt ingenting og anbefalte bare å ringe telenoreksperten (29kr/min) noe som ikke er aktuelt. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hva mener du de skal kunne om saken? Du ser jo utifra tracert at ping ser helt fin ut fram til du kommer ut av Telenor sitt nett. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Tinet er en samarbeidspartner til Telenor. De skal ganske fint kunne si ifra til dem. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Før du foretar deg noe som helst. Har du gjort det jeg foreslo? Isåfall, del resultatene dine. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Jeg hadde samme problem med Telenor for 10 år siden, da gikk en del av trafikken mot Blizzards battle.net-servere i europa via en sentral i New York. Jeg brukte et visualiseringsverktøy (visual route eller noe) og med et par dagers mellomrom tracet jeg forbindelsen. Dette brukte jeg til å melde feil hos telenor. De fant ut at det var noe galt med peering i deres nett, og etter mye om og men ble det fikset. Det er ikke mulig å forvente at kidsa på kundemottaket hos telenor vet hva som er galt eller hvordan det skal løses, så du må forlange at saken din blir eskalert eller satt til en gruppe som vet. edit: lagt ved skjemskudd fra min trace. Endret 25. januar 2013 av johanf Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Ringte Telenor igjen i går og sa jeg ville prate med noen som hadde mer peiling og de satte opp så jeg kunne bruke chat funksjonen som egentlig er for bedriftskunder for å prate med telenoreksperten gratis. De sa at de hadde mottatt flere klager og skal midlertidig route om trafikken så den gikk gjennom Telia sine servere frem til problemet hos Tinet var løst. Lenke til kommentar
ullert Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Bumper denne i håp om at du har fått noe svar fra Telenor enda Bjoolz? Jeg sliter med samme problem. Den siste måneden har vært grusom med tanke på pingen i LoL. Sitter som regel med 110 ms, i forhold til min normale ping som er rundt 40-45. Jeg sitter med Canal digital nett, men de har vel nettet sitt via telenors servere også, så går ut i fra at problemet er det samme. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Pingen min har vært fin etter at jeg pratet med Telenor. Det kan jo bli vanskelig for deg siden du er CD kunde, men kanskje noen på kundesupport der vet hvem de skal videresende feilmeldingen til. Lenke til kommentar
ullert Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hmm det var jo litt spesielt. Hvis Telenor mener å ha routet om trafikken til telia nå, og jeg fortsatt sliter så kan det jo hende det kan være noe annet. Jeg har jobbet tidligere for CD kundeservice så jeg får ta en prat med en av mine ekskolleger ikveld og høre hva han sier. Kommer med mer info senere. Fint om hvis andre har problemer og leser dette med enten telenor eller CD nett sier ifra her, og evt poster en tracert til lol serverne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå