SUSE and Pepsi Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hei! For noen uker siden kjøpte jeg en Dell Vostro 260 fra Dell.no. Jeg hadde tenkt til å bruke denne maskinen til spilling av Minecraft. Problemet mitt er at selv med de laveste videoinnstillingene og OptiFine mod så har jeg en lav framerate (FPS), og jeg hadde tenkt til å oppgradere maskinen min litt. Den integrerte grafikkbrikken er en GMA X2000 hvis jeg ikke husker feil. Som kjent så er ikke integrerte grafikkbrikker rare greiene. Jeg hadde da tenkt til å kjøpe et nytt PCI-e-skjermkort til maskinen. Jeg har i hovedsak sett på dette skjermkortet fra MPX. Min maskins spesifikasjoner er heller ikke rare greiene, siden jeg kjøpte den billigste jeg fant: Intel Pentium G630 @ 2.70 GHz 2 GB RAM GMA X2000 integrated graphics Windows 7 Home Premium x64 Dell Vostro 260 Jeg regner med at det er skjermkortet som er problemet, spilte Minecraft på en noenlunde maskin med ATI PowerColor Radeon Pro 9000 uten problemer. Eneste forskjellen var at denne maskinen hadde 1 GB RAM. Denne maskinen kjørte Windows XP, gjør det noen stor forskjell? Da kommer ti-tusenkronersspørmålet: Skal jeg oppgradere RAM-en eller skjermkortet først? Er skjermkortet jeg linket til bra nok til Minecraft? Jeg håper noen spill-geeks har svar da jeg er helt grønn på dette her NB!: Og dette er bevis på at prosessoren ikke er flaskehalsen. Hjertelig Trololo -Fandens Oldemor Endret 22. januar 2013 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 23. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 For å få bra FPS er det ikke bare skjemkortet som har noe med det å gjøre. Prossesor, RAM OG skjermkort har alle med dette å gjøre. Oppgrader til 4GB, kjøp en nyere skjermkort som passer og kanskje oppgrader prossesoren om mulig. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg er litt skeptisk til GeForce 210 som du har lenket, da dette er en skjermkort som ble lansert 2009. Når det er sagt kan det hende kortet er kraftig nok til å kjøre Minecraft. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 23. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 Spørs hvor mye du må ut med for å oppgradere maskinen. Det kan være mer å hente på å kjøpe seg en litt kraftigere modell, evt. gå for en stasjonær maskin med mindre mobilitet er viktig for deg. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg tror det går fint med Pentium G630. RAM-en er problemet. Jeg oppgraderer først en ting, og så den andre hvis nødvendig. Hva skal jeg kjøpe først, RAM eller grafikkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå