Gå til innhold

OpenTTD - City Builder

Anbefalte innlegg

Noen her som fremdeles spiller OpenTTD? :)

Jeg er innom OpenTTD en gang i blant for å se om det er noe nytt siden sist. Som regel tar det ikke lang tid før jeg går lei - men denne gangen fant jeg noe nytt og spennende.. På serverlista over multiplayergames kom jeg over noe som heter Novapolis.. Det viser seg å være en mod til OpenTTD som åpner for nye muligheter.

Den nye muligheten kalles City Builder. Dette er en mod som lar deg ta kontroll over en enkelt by - for deretter å se til at den vokser seg stor. For at den skal vokse må du tilføre resursjer som mat, energi, passasjerer, post og gods. Du konkurrerer mot andre spillere om å få den største byen på en fastsatt tid. Den som greier målsetningen for spillet får poeng og XP - noe som registreres på en egen hjemmeside for serverne. Det som gjorde at jeg ble interresert er at det er laget et rankingsystem rundt spillingen på serverne. Alle som spiller på novapolis-servere blir automatisk ranket om de er registrert på hjemmesiden.

En annen ting som gjorde dette interessant, var at det faktisk er utfordrende. Her er det ikke barebare å tjene penger.. En må planlegge godt for å få byen til å vokse, og det er lett å slite økonomisk i spillet om en ikke sørger for å ha en god "moneyline" som det så fint kalles..

Jeg har nettopp begynt å spille City Builder selv, og siden jeg likte det så godt, så tenkte jeg å anbefale andre til å teste ut også.. Det er jo ikke noe særlig gode alternative transport-imperie-spill, så dette var absolutt spennende å sjekke ut synes jeg :)

http://www.novapolis.net/home

http://www.openttd.org/en/

edit: hvis det er vanskelig å finne serverne på listen, så prøv å sorter serverne ved navn. Da blir novapolis-serverne samlet :)

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...