Shrooms Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Det er vel materie da. Eksistensen er direkte avhengig av en helt spesiell del masse. Såkalt hjernemasse. Nei, man trenger ikke et sentralnervesystem for å eksistere. Om man har en selvoppfattelse uten et nervesystem er noe man kan diskutere, men fortsatt ingenting er sikkert Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Mhm sant det. Jeg mente vel egentlig oppfattelsen av eksistensen eller selvoppfattningen. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Denne teorien kan man jo observere er sant. Det er ein forskjell det frå evolusjonsteorien. Tull, evolusjonsteorien har en mengde bevis og observasjoner som er mye bedre, klarere og omfangsrik enn det at bakterier er opphav til sykdommer. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Hvis ikke man vet bedre er det lett å lire av seg uriktige kommentarer som det. Les bøker, lær, så skjønner man fort at det er hold i biologi og vitenskap. Ignorer fakta, kunnskap og viten, så kan man si så mye tull man vil til man dør. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Men, hva er egentlig så galt med evolusjonsteorien? Hva er det som gjør den så... "kvalmende"? Nå er det flere som allerede har tatt opp dette merkelige innlegget. Men jeg vil også hive meg på. 1. Den har leda til ein tankegang der folk kun er ein del mineralar, vaten og karbon. Og denne måten å tenke på kan du kjenne igjen i Hitler sin raseteori, der mennesket f.eks. er mindre verdi dersom dei ikkje har den riktige oppbygninga, og dersom du utsletter dei har ikkje noko anna gått tapt enn verdien av deira tvungne arbeidskraft. Faktisk er det positivt å fjerne dei, fordi då kan høgare mennesker ta over. Desse er jo meir verdifulle. Nei dette er såfall noe DU legger i den. Det er fullstendig uberetiget sådann. Hva med relativitetsteorien er ikke den også forkastelig, er det noe plasser man blir redusert til en kjemisk komponent så er det jo der. 2. Det er ein teori som er så vag at du kan bruke den til å forklare det meste. Om du hadde observert eit menneske i ein dag trur eg du kunne forklart det meste av henna handlingar ved bruk av evolusjonsteorien. La oss f.eks. sei eit møte med ei veninne. "Det at ho smiler når ho møter sin artsfrende er et tegn for å vise tilknytting og at de ikkje er fiendar, noko som har spilt ein stor rolle i menneskets tidlegare overlevelsesmekanismar" eller frå hennas perspektiv "Eg smiler fordi at eg er glad for å sjå min venn, og sidan vi har hatt så mange gode stunder saman har eg blitt glad i ho". Vagheten gjør det mogleg å bruke den til det ekstreme, og det er derfor forskarar likar den så godt. Fordi då slepp dei å i det heile tatt tenke. Så forskere slipper å tenkte... hehehe. Ja du kan så si. Fint at man har deg her som gjør tenkingen for dem. :ironi 3. Det er ingen bevis for evolusjonsteorien, det er kun observasjonar som på grunn av teoriens vaghet kan bli forklart ved denne teorien. La oss for eksempel ta for oss blindtarmen. Denne er blitt sett på som unyttig for mennesket, den har ingen funksjon. Og har blitt forklart som eit eksempel på ein kroppslig feil hos mennesket som har blitt ført vidare ved arv frå eit dyr som før trengde denne til eit eller anna. Nyare forskning viser at vi faktisk treng denne, og spelar ei rolle i immunforsvaret tidleg i livet. Så til og med dette kan bli vekkforklart ved evolusjonsteorien, og dersom folk hadde akseptert det hadde vi kanskje aldri komt nærmare å forst kvifor vi har blindtarmen. Det finnes over 300tusen publikasjoner med/om evolusjon i den medisinske databasen alene. Om du mener det ikke finnes bevis. Dette sier du ikke av uvitenhet, missforståelse, eller annen ærlig grunn. Du sier det av ren og skjer løgn. Årskaen til at du lyver er vel for at du selv skal føle du har holdepunkter for ditt syn. Det er synd at du mangler vilje til for forkaste løgn mot kunnskap, da det er så veldig enkelt å gjøre. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det er ingen bevis for evolusjonsteorien, ... Det er derfor det fortsatt bare er en teori og det etter 150 års forskning på saken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Evolusjonsteorien er bare en teori og ikke faktuum. Og denne teorien er også en tro. Den er ikke bevist. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Evolusjonsteorien er bare en teori og ikke faktuum. Og denne teorien er også en tro. Den er ikke bevist. Naturvitenskap og religion er ikke det samme. Det er rett og slett bare feil. Å tro at vitenskapen er perfekt og ikke har feil er ekstremt naivt, men å sidestille tåkedrømmer om usynlige vesner med etterprøvbare teorier er helt på tryne. Endret 14. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det er derfor det fortsatt bare er en teori og det etter 150 års forskning på saken. Du vet tydeligvis ikke hva en naturvitenskapelig teori er eller hvordan man forholder seg til en slik. Man beviser ikke ting, man motbeviser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Sa jeg at naturvitenskap og religion var det samme? Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Sa jeg at naturvitenskap og religion var det samme? Jeg regnet med at en "tro" var siktet til tro som i å tro på noe irrelevant i forhold til om det er etterprøvbart eller ikke. Dette er gjerne religion et eksempel på. Og det er ikke det samme som naturvitenskap. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Når jeg sa tro hadde det ingenting med religion å gjøre. Men et livssyn. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Når jeg sa tro hadde det ingenting med religion å gjøre. Men et livssyn. Et livssyn og naturvitenskap er heller ikke det samme. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Det er derfor det fortsatt bare er en teori og det etter 150 års forskning på saken. Evolusjonsteorien er bare en teori og ikke faktuum. Og denne teorien er også en tro. Den er ikke bevist. http://www.diskusjon...&showentry=3812 Paragraf 5. Endret 14. april 2013 av Distressor 6 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Herlig, dette liker jeg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Evolusjonsteorien er bare en teori og ikke faktuum. Og denne teorien er også en tro. Den er ikke bevist. Sa jeg at naturvitenskap og religion var det samme? Du sa at evolusjonsteorien bare er en teori. Hvorfor nevner du en av vitenskapens ypperste produkt, de vitenskapelige teoriene, med "bare"? Kan en vitenskapelig teori bli et faktum? Hvis ja, hvordan da? Har du noen eksempler? Hvis nei, hvorfor poengterer du at evolusjonsteorien ikke er et "faktuum"? Hvordan kan en vitenskapelig teori være en tro? Kan en vitenskapelig teori bevises? Hvis ja, hvordan da? Har du noen eksempler? Hvis nei, hvorfor poengterer du at evolusjonsteorien ikke er bevist? Det du sier høres så absurd og rart ut at det er nødvendig med en lang rekke spørsmål bare for å rydde opp i tre av dine svære korte setninger. Endret 14. april 2013 av Abigor 5 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det er ingen bevis for evolusjonsteorien, ... Det er derfor det fortsatt bare er en teori og det etter 150 års forskning på saken. http://www.diskusjon...&showentry=3812 Paragraf 5. ja, nei dette er langt i fra et faktum Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 ja, nei dette er langt i fra et faktum Du har blitt forklart utallige ganger hvorfor det er tull. Det er dog hjelp å få for mennesker med lærevansker, så alt håp er ikke ute for deg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 TRO VITENskap Vitenskap = Mest sannsynlig kva som er sant ut frå tilgjengelig informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå