JSTePHN Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Hei. Jeg har nettop solgt et par med 6870'er (bruker nå en HD 2600XT jeg hadde i den gamle gamle pc'en min ) , og hadde tenkt å kjøpe en sapphire Vapor-X 7970 GHz. Men siden den tar nesten 3 slots, så lurer jeg på om jeg får plass til å sette inn en til i crossfire etter hvert i en gigabyte ga-970a-ud3 mobo. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
*TheEnd* Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Hmm Ut av det det jeg finner på google er at kortet på 2 slots. Og ut ifra bildene virker det som kortet ikke bygger ut mere enn 2 slots. Det ser ut som det skal passe akkurat på hk ditt(crossfire) Uansett.. ta frem målebåndet. Sjekk ivertfall lengden ,da dette kortet er over 28cm .kan jo hende det kommer i konflikt med hd brønn. 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 Uansett om kortet hadde lagt beslag på tre spor er det likevel nesten to cm. ned til neste spor igjen. Noe annet som ikke er helt ideelt er at det nederste sporet kjører på x4, kontra x16 på det øverste. Hvis du allerede har kjørt HD6870 i CFX på dette kortet uten problemer bør det imidlertid gå greit. 1 Lenke til kommentar
JSTePHN Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Hmm Ut av det det jeg finner på google er at kortet på 2 slots. Og ut ifra bildene virker det som kortet ikke bygger ut mere enn 2 slots. Det ser ut som det skal passe akkurat på hk ditt(crossfire) Uansett.. ta frem målebåndet. Sjekk ivertfall lengden ,da dette kortet er over 28cm .kan jo hende det kommer i konflikt med hd brønn. Det ser ut til at det blir ca. 2cm plass mellom kortene. Men lengden har jeg ikke tenkt på. Jeg må nok ta bort den ene brønnen og heller flytte HD og SSD ned. Uansett om kortet hadde lagt beslag på tre spor er det likevel nesten to cm. ned til neste spor igjen. Noe annet som ikke er helt ideelt er at det nederste sporet kjører på x4, kontra x16 på det øverste. Hvis du allerede har kjørt HD6870 i CFX på dette kortet uten problemer bør det imidlertid gå greit. Hmm... jeg har ikke lagt merke til noe problemer/dårlig scaling med CFX på dette HK'et, men har ikke prøvd kortene i en annen pc, så det kan hende de hadde ytet bedre. Er det stor forbedring på to 16x eller 8x, nok til å evt. kjøpe et nytt? Endret 23. januar 2013 av janstephan Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 Nei, det er mer enn nok båndbredde selv på x4, men jeg har hørt snakk om at kombinasjonen x16 og x4 kan føre til problemer. Ytelsesmessig er det jevnt over kun 2-3% forskjell på x4 og x16, men det kommer litt an på hvilket spill det er snakk om. Ifølge denne testen er det ganske stor forskjell i Dirt3 og Shogun f.eks. (PCIe 3.0 x2 har lik båndbredde som PCIe 2.0 x4) 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 16x/4x provoserer frem microstutter. Hva slags oppløsning spiller du på? Tviler egentlig på at en AMD-prosessor kan drive 2x 7970 om du ikke har en 2560x1440-skjerm eller eyefinity. 1 Lenke til kommentar
JSTePHN Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg har lagt merke til litt mye micro stutter uten Vsync, ja. Jeg spiller på 1080p for øyeblikket. Jeg har tenkt å kjøpe en 3570K snart, så det ordner seg nok da hvis du tenkte på bottlenecking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå