tenker88 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Kan noen hjelpe meg? Jeg har for 2 uker siden takket ja til en stilling som forsikringsrådgiver. Dette er en jobb hvor alt er provisjon, ingen fastlønn. Hvordan er det da med sykefravær, evt svangerskapspermisjon osv? Kan noen hjelpe meg??? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Om du ikke har noen fastlønn, vil det heller ikke bli betalt noen penger ved sykemelding etc år 1. Etter år en, er det fjorårets ligning som ligger til grunn for sykepenger opptil 12 måneder fra arbeidsgiver, og 66% av NAV etter måned 13. Problemet som du sikkert skjønner er at du ikke har noe konkret ligningsgrunnlag i forhold til svangerskapspermisjon før det er gått et år heller. Skaff deg en min. fastlønn på 300K. Tipper du varer 3 måneder i den jobben med kun provisjon med mindre du har det ekstremselger genet som kjennetegner mennesker som klarer å jobbe på kun provisjon. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Om du ikke har noen fastlønn, vil det heller ikke bli betalt noen penger ved sykemelding etc år 1. Etter år en, er det fjorårets ligning som ligger til grunn for sykepenger opptil 12 måneder fra arbeidsgiver, og 66% av NAV etter måned 13. For noe tullball. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå