Hans-Carlos Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Har begynt i et 100% vikariat for kommunen jeg bor som varer i 3 mnd. de venter på mitt skattekort, noe jeg har foran meg i skrivende stund. Høres kanskje litt dumt ut, men hvordan skal jeg fylle ut dette? Regner ikke med å jobbe noe mer enn disse 3 mnd ut året pga skole. Burde jeg søke om et frikort som jeg legger med i tillegg? Tusen takk for hjelp til en fersking. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Du skal ikke gjøre noe med kortet, bare levere det til arbeidsgiver Om du du burde søke frikort avhenger vel av mye du forventer å tjene. I en 100%-stilling over 3 måneder vil du sikkert overstige frikortgrensen ganske greit. Usikker på om du bare kan skatte av beløpet over 39 950,-, men det kan sikkert andre svare på. Lenke til kommentar
Hans-Carlos Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 ja overstiger nok det, men trodde det var slik at jeg ikke skatter de 40.000 eller hva den grensen er på frikortet, og skatter vanlig når den summen er passert? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Skatte av alt du får i lønn skal du, det er bare et spørsmål om du vil fordele det jevnt eller ei. Finnes ingen regel om at de første 39k er skattefrie (men de eneste 39k pleier å være det). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå