Gå til innhold

Windows 8 32 bit (så dum er jeg...)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget min egen pc, første selvbygde fra grunn av vel og merke. Bestilte Windows 8 fra mpx, satt opp pcen og installerte fra cden. Men nå ser jeg plutselig at jeg har klart å kjøpe og installere en 32 bit, var jo meningen at det skulle være 64 bit, men må ha unngått å se det når jeg bestilte alle delene...

Det er en spill pc med 8 gb ram, har tenkt å spille mmo spill og litt nyere så når jeg fant ut at den maks kan bruke 4 gb ble jeg skuffet.

Kan jeg oppgradere til win8 64 bit eller må jeg kjøpe ny windows cd og formatere disken?

Føler meg som en total idiot =p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, når du kjøpte win8 var de ikke 2 cd'er, en 32 bit og en 64 bit?

jeg bestilte hos netonnet og fekk begge cd'er.

når du har lagt inn en 32 bits versjon og vil bytte til 64 bits må du nok formatere, så ta backup på alt du har.

så forresten på priser på mpx:

Microsoft Win 8 Pro

DVD,32/64bit, Norsk,1 License, versjonsoppgradering fra XP, Vista og Win 7

479,-

kr 44,-/md. (12 md.)

Vårt varenr.:765439/Produsentens varenr.: 3UR-00029

Tilgjengelighet:Stocked.gif100+ stk. på lager.

dette er ca den prisen jeg betalte hos netonnet

lykke til

Lenke til kommentar

Har du da kjøpt Windows 8 OEM til 900kr, istedet for Windows 8 Pro oppgraderingen til 479kr som inneholder 32-bit og 64-bit på hver sin DVD?

Du kan også kjøpe Windows 8 Pro for 249kr på Windows.com hvis du laster ned setup selv.

Siden du allerede har en produktnøkkel, kan du laste ned og kjøre Windows8-Setup.exe på en 64-bit Windows-maskin. Legg inn produktnøkkelen din og den laster ned 64-bit installasjonsfilene. Du vil få valgene: brenne til DVD, klargjøre minnepenn eller lagre ISO.

Se forøvrig tråden Hvordan bruke oppgraderingsnøkkelen til Windows 8?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en ny Windows 8 64 bit cd fra en venn som bestilte den selv om den nye pcen hans hadde Windows installert fra før av.

Skal jeg bare sette inn cden som om jeg skulle ha installert Windows på nytt? Eller må jeg formatere discen før jeg gjør dette?

Og er det noen måte jeg kan formatere discen uten å måtte sette den over i en annen pc?

Lenke til kommentar

Du installerer Windows 8 64-bit på nytt ved å starte fra DVD-en.

Så velger du Egendefinert installasjon. Når du kommer til steget hvor du velger partisjon (hvor du skal installere), så formaterer du disken før du går videre. (Du må antagelig klikke på Stasjonsalternativer avansert) for å få dette valget.)

Se guiden til myhken for Windows 7, den er lik for Windows 8.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...