Gå til innhold

[Økonomi] Fire store erfaring (PwC, KPMG, EY, D), utgangsmuligheter

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har jobbet noen år i en av de fire store, og dette er min første "ordentlige" jobb etter fullført mastergrad i økonomi.

Lurte på om noen her har efaring fra en av de fire store og som vet noe om hva slags muligheter denne erfaringen gir meg videre i karrieren. Det å ha big 4 på CV'n markedsføres jo som rent gull ifølge de respektive selskapene selv, men kunne tenkt meg å høre dette fra noen som selv har erfart det, evt. noen som kjenner noen som har erfart det.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke ønsker å jobbe med revisjon i all min tid, og jeg ønsker heller ikke å gå fra dette og over til en vanlig regnskapsfører jobb. Er det regnskapsfører/controller stillinger det går i for ex- revisorer, eller er det muligheter for litt andre typer stillinger innen økonomi/finans? Jeg utdannet meg som økonom som følge av en interesse for forretninger, og håper jeg slipper å våkne opp i en tilværelse hvor jeg har vært regnskapsfører/revisor i 15 år.

Fint om noen har noen innspill.

PS: Vil presisere at det ikke er noe galt med verken revisjon eller regnskapsfører yrket. Det er bare ikke det jeg personlig ønsker å drive med.

Endret av Anonlord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...