SKELETOR Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 ok la meg prøve og forklare alt best jeg kan... jeg har 2 hardisker, hardisk 1 har 3 partisjoner, hardisk 2 har 4 partisjoner. jeg tok et image av partisjon c: på hardisk 1 et halvt år siden. restored det imaget på første partisjon på hardisk 2 tok ut hardisk 1 og startet maskinen med hardisk 2 som master. og forandret i biosen, det som hendte var at jeg fikk opp dette. boot failure from previous device. så gikk det over til noe kalt managed pc boot agent. der kom det opp dette. DHCP mac addr: 00 04 78 7d 7f 2s DHCP..../ (hovr punktum startet med først 1 s¨kom fler og fler,. og / disse ble illustrert som at det loaded tror jeg, men så hendte ikke mer. fikk noe hjelp av en jeg kjenner, dette er hva jeg gjorde... jeg koblet till begge hardisken igjen, gikk inn i disk managment. gjorde partisjon 1 på hardisk 2,(den jeg vil ha imaget på) active. tok igjen ut hardisk 1, og startet maskinen med hardisk 2 som master. denne gang kom boot'en lenger. windows xp logoen startet, loadingen gikk, så kom jeg til den 2 blå fargede welcome screenen, men der frøs det. kom ikke lenger-... fikk da beskjed av min venn, at jeg skulle prøve å starte det opp i safe mode. jeg prøvde safe mode, safe mode with networking, noe kalt debugger. men alt kom til samme punkt, den welcome screenen. aner nå ikk noe hva jeg skal gjør, venligst hjelp meg hvis du har noe peiling.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 denne gang kom boot'en lenger. windows xp logoen startet, loadingen gikk, så kom jeg til den 2 blå fargede welcome screenen, men der frøs det. kom ikke lenger-... Akkurat det har jeg vært borte i før. Da hadde jeg partisjonert disken fra XP Disk Management. Det funket ikke, disken ville aldri bli C: Begynte på nytt igjen, strøk ut partisjonene og lagde nye med fdisk. Vet ikke hva forskjellen er, men det fungerte. Vil svært gjerne ha tilbakemelding hvis dette funker for deg. Lenke til kommentar
SKELETOR Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 tingen er. at den disken jeg vil ha imaget på nå, er flittig brukt fra før av, så det som er ledig på den er en partisjon på 10 gb.av en 120 gb disk ellers er de andre partisjonene fullt opp, har ikke lyst til å miste det... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Du kan jo prøve å sette inn den andre disken (som har C: partisjon) som slave. Da fikk jeg startet XP. Og så kan du jo se hvilke partisjoner som er hva. Skal vel gå å stryke ut en partisjon og lage ny uten at de andre blir påvirket, men vet ikke om det er nok. Lenke til kommentar
SKELETOR Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 ok fikk OS til å starte men ting er rare... hva jeg gjorde hva å kun ha disk 2 inni, boote med winxp cd bruke recovery. så nå starter det opp, men partisjonen med OS'et er ikke kalt c: og ting virker ikke,. som f.eks anti virus og andre programmer, i settings står det at monitor er i 85 hz, men det virker ikke sånn, ser mer ut som 60 og andre rare ting.. er der en mulighet for meg og forandre partisjons navnet hvor OS er til c: kanskje det vil hjelpe, i og med at de i utgangspunket var installert på en partisjon kalt c: vennligst svar så raskt som mulig.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 er der en mulighet for meg og forandre partisjons navnet hvor OS er til c: Nei, kjenner ingen meteode for å forandre bokstav på systempartisjon. Det er i alle fall ikke mulig fra Windows. Hva gjorde du egentlig, Recovery Console eller Recovery reinstall? Hvis Recovery Console hva gjorde du der? Er nok mange programmer som forventer å finne filene sine på C: og som vil feile når C: ikke finnes. Det høres jo ut som du har samme problemet som jeg hadde, hvordan partisjonen er laget har betydning. Får prøve å finne ut av dette en gang. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 ta å bruk Drive Image du. det er mye enklere. laga 2 image for et par uker siden med drive image. dette gikk fett, å la det på en annen partisjon. brente etter på imangene på cd å prøvde å sette image cdene i min laptopp dette funket også fett å den kunne gjøre hovedpc`en å laptoppen min identisk, seff uten alle partisjonene da tenkte at når jeg kommer sikkelig i gang med W2K igjen å får inn litt progs og sånn så skal jeg lage image av disse partisjonene også. rimelig enkelt å lage. dette er kanskje litt dumt, men jeg gjorde en tabbe når jeg skulle lage image, å det var at boot warning sto på i biosen min, da går det ikke, for image programmet vil skrive til bootsektoren, å da kommer den med at det er et virus i bootsektoren hvis denne står på. det fikk jeg en mengde ganger før jeg tok av virus warninga å alt gikk fett. Lenke til kommentar
SKELETOR Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 fikk det til å funke helt perfekt nå, gjorde 2 ting er ikke sikker hvilken av dem som fikset det, uansett dette er hva jeg gjorde jeg restored imaget til den samme disken det var tatt fra, og når du skal til å restore et image har du noen advanced options, der add'ed jeg filer som ligger i c: som boot.ini ntldtr ntdetect.com o.s.v.. uansett så virker det som ting fungerer som det skal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå