Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan ikke se fremmede i øynene?

Anbefalte innlegg

Under en samtale klarer jeg fint å se fremmede i øynene, men når det ikke er samtale så kan jeg se på den fremmede noen millisekunder før blikket faller som en stein. Jeg har fått inntrykk av at dette er unormalt, men jeg veit ikke. Vil liksom ikke virke som et creep heller.

Saken er liksom det at jeg har lyst til å vise kontakt til ei jente, og jeg har ikke lyst til å virke avvisende ovenfor andre personer heller. Anonym poster: a26e29ddb7bc275e2943bfcdab0058b9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Vil ikke kalle det unormalt, slet med dette selv en periode.

Var ganske deppa, og hadde dårlig selvtilitt/bilde.

Dette ble bedre etterhvert som jeg begynte å få tilbake selvtilitten.

Det er også noe egentlig du kan "trene" opp, ved å gå rundt i gata og se folk i øyene.

De vil enten se bort, eller stirre tilbake. Da gir du et lite smil og går videre.

Slik jeg løste problemet mitt, nå føles det unormalt å ikke ha litt øyekontakt selv når jeg går rundt i byen.

Se folk i øyene og gi et lite smil, ingen som tar dette negativt heller tvertimot!

Lenke til kommentar

Jeg er ganske selvsikker angående utseende og føler faktisk jeg ser ganske bra ut. Det høres kanskje rart ut men det er bare det at jeg føler meg så dårlig til å konversere. Jeg føler meg kjedelig siden jeg ikke behersker så bra å bruke humor ovenfor fremmede. Anonym poster: a26e29ddb7bc275e2943bfcdab0058b9

Lenke til kommentar

Det er ikke unormalt i det hele tatt, tvert i mot. Creepy med folk som må ha øyekontakt hele tida også. Mitt tips er å prøve å ikke tenke så mye over det, bare å kikke når du vil kikke, so to speak. Ta det som det føles naturlig for deg, for hvis du syntes det er kleint med mye øyekontakt utover samtaler og holder det gående likevel så merkes det. Jobb med selvtilliten så kommer det av seg selv. Prat for øvrig med jenter som du snakker med en kompis, det funker. Det er litt skremmende å være "åpen" (med måte) til å begynne med, men stort sett så syntes den andre at det er befriende. Så fort du begynner å tenke over at "jeg er kjedelig" eller mase med "øyekontakt" så blir det unaturlig.

Tipset til Pius ovenfor er topnotch, anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...