Kvakk_ Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Lurer på om noen vet hva tarifflønnen er om man jobber som medarbeider i en butikk? eventuelt vet hvor jeg kan finner det? Har søkt litt rundt på nettet men finner det ikke noen steder Lenke til kommentar
tenker88 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Tarifflønnen varierer veldig fra butikk til butikk! Men regner med det ligger på mellom 110 - 130 kr pr time. Spørs hvilken erfaring du har fra før, men du får jo også UB - tillegg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Tarifflønnen varierer veldig fra butikk til butikk! Men regner med det ligger på mellom 110 - 130 kr pr time. Spørs hvilken erfaring du har fra før, men du får jo også UB - tillegg. Nei, det gjør den ikke, det er liksom det som er poenget med tariffavtaler... Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Tariffavtaler varierer sjeldent fra butikk til butikk, men avtalene kan være forskjellige mellom ulike kjeder. Lenke til kommentar
tenker88 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nei, det gjør den ikke, det er liksom det som er poenget med tariffavtaler... Jo, det spørs jo hvilken butikkbransje du søker i. Du har dagligvareforretninger, og du har f.eks klesbutikker. De opererer med ulike tariffer. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jo, det spørs jo hvilken butikkbransje du søker i. Du har dagligvareforretninger, og du har f.eks klesbutikker. De opererer med ulike tariffer. Nå driver du med vranglære. Du bør ikke uttale deg om ting du ikke er sikker på. Lenke til kommentar
tenker88 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nå driver du med vranglære. Du bør ikke uttale deg om ting du ikke er sikker på. Hva sier det her deg? http://www.ys.no/kunder/ys/cms.nsf/$all/A1B2DD0A910A8390C125750C0045EF87?open&qm=wcm_2,2,7,0 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jo, det spørs jo hvilken butikkbransje du søker i. Du har dagligvareforretninger, og du har f.eks klesbutikker. De opererer med ulike tariffer. Selvfølgelig. Jeg tenkte rett og slett litt feil, og tenkte med en gang "dagligvare" når "medarbeider i butikk"ble nevnt. Vil dog påstå at "fra bransje til bransje" er mer korrekt enn "fra butikk til butikk". Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hva sier det her deg? http://www.ys.no/kun...&qm=wcm_2,2,7,0 Tja, det sier jo strengt tatt at det bare finnes én lønn for "butikkmedarbeider", som jo er det tråden handler om. Sikker på at det finnes forskjellige tariffer fra bransje til bransje? Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Tja, det sier jo strengt tatt at det bare finnes én lønn for "butikkmedarbeider", som jo er det tråden handler om. Sikker på at det finnes forskjellige tariffer fra bransje til bransje? Ja det gjør det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Ja det gjør det. Nå sier du deg selv i mot, var det ikke du som nettopp sa at tenker88 sprer vranglære? Lenke til kommentar
tenker88 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nå sier du deg selv i mot, var det ikke du som nettopp sa at tenker88 sprer vranglære? Ja, han svarer jo ikke på mine innlegg, men plutselig enig i det jeg sier, så jeg vet ikke jeg Lenke til kommentar
Kvakk_ Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg lurte på tarifflønn i dagligvarebutikk (som rema, kiwi, coop osv.) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg lurte på tarifflønn i dagligvarebutikk (som rema, kiwi, coop osv.) Mange rare svar her. Du snakker om overenskomsten til Handel & Kontor, tariffen de fleste store kjeder benytter seg, og den finner du her: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667 Regner med det kommer en oppdatert tariff med bedre satser i april. Som nevnt kjører noen butikker sitt eget opplegg når det kommer til å lønne sine ansatte. De kan ha satser som er både dårligere og bedre Handel & Kontor sin, men som regel er den noe lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå