chrolsen Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei Jeg har en Acer Aspire 6935g laptop (ja, jeg vet den er gammel, og ja den skal byttes om ikke lenge) jeg nettopp har fått et noe spesielt problem med. Som tittelen sier merker jeg et voldsomt fall i ytelse når laderen kobles til. For å vise til et konkret eksempel spiller jeg DayZ uten lader tilkoblet (med alt på very low forøvrig) med sånn passe flyt. Men med en gang jeg kobler til laderen går jeg fra å telle fps til spf... Og sekundene kan fort bli veldig mange. Noen som har noe som helst anelse om hvordan jeg får fikset dette? Specs: Acer Aspire 6935g Intel Core 2 Duo p8400 @ 2.26 ghz Nvidia Geforce 9600m GT 4gb ram Windows Vista Har oppdatert skjermkortdriver og kjører med høy ytelse-modus. Åpnet og blåst med luft for ca. 1 uke siden, men har ikke hatt dette problemet før nå. Jeg ser av Desktop Info at prosessorbruken går fra ca. 50 til 100% idet jeg kobler til lader hvis det er av interesse. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Siden cpu bruk går til 100% er det nok et eller annet program som lager noe krøll når laderen kobles til.. ville sjekka hvilke prosesser som kjører i bakgrunnen og prøvd å finne ut hva som stjeler så mye ressurser. Lenke til kommentar
chrolsen Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Takk for svar. Jeg har sett på Windows oppgavebehandling når jeg kobler til og fra laderen uten å finne noe som stikker seg ut. Legger ved skjermdumper av uten lader og med lader. Endret 22. januar 2013 av chrolsen Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Om jeg ikke ser helt feil så har du veldig lite plass igjen på disken jeg har opplevd at lite plass kan føre til treg pc , prøv å ha litt mere plass en 4 gb se om det løser seg opp litt, edit- Se også på kontroll panel ->power options-> så se hva det står på Plugged inn , kan være noe der også Endret 23. januar 2013 av Lineplx Lenke til kommentar
toreae Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Kan hastigheten på cpu-en forandres? Test med CPU-Z. Sjekk om du har strømsparermodus når du lader, og omvendt. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Inne på oppgavebehandling, kryss av på "se prosesser fra alle brukere", siden det må være noe som spiser opp resten av cpu krafta di.. det står jo også nederst at den ligger på 100% på bildet der laderen er tilkoblet, og det har du vel også nevnt selv, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
chrolsen Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg prøvde å bytte fra høy ytelse til balansert og da gikk alt mye glattere. Se også på kontroll panel ->power options-> så se hva det står på Plugged inn , kan være noe der også Her var grunnen vet du, takk! Her var det et program Acer hadde lurt inn, Acer ePower Management, jeg ikke hadde vært innom på lenge. Så at når pcen var tilkoblet strøm og kjørte høy ytelse var cpu på det laveste, mens uten lader i kjørte den på maks. Grunnen til at det gikk glattere med balansert var at her gikk cpu på maks både med og uten lader. Hvordan cpu plutselig har fått beskjed om å kjøre på minimum med lader i forblir vel et ubesvart spørsmål... Takk uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå