myhken Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Det er det programmer som Acronis True Image fikser for deg, uavhengig av Windows versjoner. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Kunne aldri tenkt meg å klone. Alltid ren installering. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Ikke noe problem med kloning om det er samme pc du bare skal bytte en disk på. Sparer deg jo for opptil flere timer med installasjon og konfigurering av programvare. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Acronis sitt program er sikkert fint på gammelt utstyr. På moderne bærbar med dynamiske partisjoner erfarte jeg ganske fort at det ikke gikk. Det synes jeg burde noteres når dere først snakker om bærbare. Angående clean install: Stort sett er jeg for dette, men kjøp av ny bærbar og løs ssd er det ikke lett få få ut nøkkelen til win8. Dette gjør igjen en clean install til en vesentlig dyrere prosess og samtidig mer plunder med drivere etc. (pc'er med store nok ssd'er installert er enten ikke tigljengelige eller hinsides dyre) Veldig godt poeng. Noe denne karen nok også trengte en løsning for: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1577699 Stikkord: Jeg tror løsningen heter "sector by sector cloning" Synes det ofte er greit å få navnelappene riktig på plass. Da er det enklere å slå opp senere, og gjerne få en bedre forståelse. Endret 21. april 2014 av G Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Moderatormelding Denne diskusjonen går på hvordan man kloner disker ihenhold til guiden laget i artikkelen tråden er basert på.Kan vi unngå en Linux vs Windows diskusjon i denne tråden, og heller ta en slik diskusjon i en egen tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå