Gå til innhold

Internett og Canal Digital kabelTV

Anbefalte innlegg

Hei,

Har i dag kabeltv fra CD og vurderer sterkt Super70 bredbåmdet fra CD. Spørsmålet mitt er om signalene mine er gode nok. Mitt oppsett er som følger:

Coax kabel inn i huset, og direkte i en 3 veis splitter (7db på hver utgang). Fra splitter går 1 kabel til en multimediakontakt, hvor en TV er koblet på. Jeg kan ikke bruke datautgang fra denne til ruter, da jeg ikke vil ha ruter i samme rom som denne kontakten. Fra splitter går 1 kabel direkte inn i en annen TV. Splitter har en ledig utgang. På denne ledige utgangen vurderer jeg å koble på bredbånd.

Når jeg ser på digital TV (via CAM og kort) er kvaliteten bra. Analogtv er heller dårlig kvalitet.

Spørsmålet mitt er om jeg har godt nok signal til bredbånd, og om dette kan kobles direkte på den splitteren?

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette må "noen" måle for deg. Alternativt kan du sette en ny 2-veis splitter foran den du har, og koble den ene utgangen til kabelmodem og den andre til den andre splitteren.

Det at analog TV er dårlig har trolig mer med kvaliteten på den analoge tuneren din enn kabel-TV-signalet. Du kan sjekke signalstyrken i dekoderen din (enten den er separat eller i TV med CAM).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...