Gå til innhold

[Løst] Zotac, MSI eller Gigabyte?

samobil

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt skjermkort snart og har sett på en rekke GTX 680. Jeg står mellom Zotac GTX 680 AMP! Edition, MSI GTX 680 Twin Frozr III og Gigabyte GTX 680 Windforce x3. I fra tester jeg har sett på virker det som Zotac har best ytelse, men svakest kjøling og mest lyd, Gigabyte har minst ytelse, men har best kjøling og lager minst lyd og MSI er litt i mellom begge på ytelse,kjøling og lydnivå. Lurer derfor på hva dere mener er det beste valget. Tror Zotac kommer til å bli mitt valg på grunn av ytelsen, men å høre andre sine meninger er det ikke noe galt med :3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde det samme "dilemmaet" valget var mellom zotac amp, gainward phantom og msi lightning men endte til slutt med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750512#info

og er ektremt fornøyd med dette, ytelsen er utmerket. Lukter kvalitet og ikke minst utseende er kvalitet av Asus og de leverer hver gang! Det er også veldig stillegående. Jeg valgte asus pga det er et merkevare jeg kjenner og har veldig gode forhold til, har aldri blitt skuffa og ikke minst kvaliteten, ytelsesmessig og utseendemessig.

Lenke til kommentar

670 testen til tomshardware, med 7 ulike kort vant gigabyte wf 3x.

Den var ikke best i noen av testene, men var det kortet som jevnt over var veldig bra på alle områder.

Jeg vet dette var 670 kort, men 680 er veldig like.

MSI Power Edition, ihvertfall på 670 og 660ti, har fått mye kjeft grunnet noen "short cuts" for å oppnå høye frekvenser på kortene.

Zotac AMP båker noe mer, men har de beste frekvensene.

Nå skal det sies at øking av klokkefrekvenshastighets på noen få prosent mellom disse kortene ikke vil utgjøre allverden.

Jeg personling har eid både MSI og Gigabyte kort, og MSI kortet mitt hadde problemer.

Dette var riktignok lenge siden, et 9800GT som tok kvelden etter 1.5 år.

Har aldri hatt problemer med noen gigabyte produkter.

Det er ikke rare sammenligningen, da jeg har eid ett produkt fra MSI og to fra Gigabyte, så statiskisk sett er det lite verdt, men personlig sett har jeg positiv erfaring med Gigabyte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...