Finnduz Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei, I systemet mitt, kan vi legge til / fjerne avdelinger. Og ved hjelp av grafer, skal jeg fordele hvordan dem ligger ann, i forhold til salg. Hver bruker i en avdeling, kan registrere ett salg, som igjen vil slå ut i grafen som viser hvem av avdelingene som har mest salg. Jeg tenkte å gå ut i fra prosent eller lignende. Grafens data skrives på denne måten, data: [ ['Firefox', 20], ['Safari', 20], ['Opera', 20], ['Others', 20], ] Noen eksempler til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 I systemet mitt, kan vi legge til / fjerne avdelinger. Og ved hjelp av grafer, skal jeg fordele hvordan dem de ligger ann, i forhold til salg. Hver bruker i en avdeling, kan registrere ett salg, som igjen vil slå ut i grafen som viser hvem hvilken av avdelingene som har mest salg. Hvem brukes om personer... Hvis dette er lagret i en database, så bruker du en select med group by SELECT COUNT(salg) antall FROM tabell GROUP BY avdeling Uten å vite noe mer om tabell strukturen og hvordan data'ene er lagret, så blir sql'en generell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå