Gå til innhold

Den store ryktetråden for µ-4/3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mon tro, hva slags "huge firmware update", som kommer til E-M1? (4K ???); http://www.43rumors.com/ft5-yep-silver-e-m1-and-huge-firmware-update-coming/ :hmm:

Ja det blir spennende. Og ikke minst om denne oppdateringen lar seg gjøre på de EM-1 modellene som er solgt.

Jeg har jo enda ikke bestemt meg for å gå for et hus til med enten EM-1 eller 6D, og venter nok uansett til etter Photokina. Ikke så lenge til da :)

Lenke til kommentar

 

Mon tro, hva slags "huge firmware update", som kommer til E-M1? (4K ???); http://www.43rumors.com/ft5-yep-silver-e-m1-and-huge-firmware-update-coming/ :hmm:

Ja det blir spennende. Og ikke minst om denne oppdateringen lar seg gjøre på de EM-1 modellene som er solgt.

 

Firmware oppdatering som ikke lar seg installere på eksisterende E-M1 virker veldig lite sannsynlig. Olympus ville nok gitt kameraet et nytt navn. De gir jo til og med kameraer nesten uten oppdateringer ett nytt navn (ref E-PL6).

 

Når det gjelder 4K er det også ekstremt usannsynlig at E-M1 kan supportere 4k video. Lese ut og dekode 4K i stedet for Full HD krever mye mer av prosessoren, og båndbredde til kortet. Det de muligens kan få til er 4K support for timelapse hvor kameraet har mye mer tid til å bearbeide data.

Lenke til kommentar

E-PL6 er et "gammelt" kamera. Kom vel på markedet, første gang, i Asia i fjor vår.

Bortsett fra et "litt" annet utseende enn E-PL5, så er vel forskjellene de største at E-PL6 har "time-lapse funksjon", "in camera HDR", "og kan ta 3D bilder"... (dette under forutsetning av at den europeiske utgaven er noenlunde lik den asiatiske)....

 

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Produsentene har da hypet opp en fjert før og det som vel er rimelig sikkert er vel E-M1 i sølv (gjesp) og offisiell lansering av ett eller flere objektiver som de allerede har lansert som prototyper tidligere...

 

Her er det vel ryktesidene som har hypet opp et rykte fra en ny kilde og (igjen) bommet totalt. Men at det kommer E-M1 i sølv virker det som de har fått bekreftet fra flere hold. Og firmwareoppgraderinger er alltid velkomne, selv om det bare skulle være feilretninger og/eller mindre forbedringer.

Lenke til kommentar

Eller med? Who knows?

 

Haha. .. spennende dette. Hva er oddsen hos unibet?

Lenke til kommentar

 

Eller med? Who knows?

 

Haha. .. spennende dette. Hva er oddsen hos unibet?

 

Iallefall såpass (FT3), at jeg faktisk ville satt penger på det! (iallfall siden jeg "tror" at de har hatt en avtale med Panasonic om dette).... Jeg er optimist!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...