jeanette roger Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 OSLO Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 synest dette var et flott nattbilde, selv om det mangler den siste skarpheten. liker den kalde tonen. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Stilig! Liker fargetonene her. 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Enig med fotogigen 1 Lenke til kommentar
karoald Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Fine farger i bilde--- 1 Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Opplever dette som et meget godt nattbilde med vakkert lys og gode farger, Jeanetteroger ! Skarpheten kunne du nok fått bedre ved å øke Isoverdien med 1 blendertrinn, dvs den doble verdien - altså 400. Dette gir igjen at du kan redusere lukkertiden til halvparten, dvs 15 sekunder. Selv om du bruker stativ så er det optimalt om det ikke blåser, i og med en lukkertid på såpass mye som 15 sekunder. Med brennvidde 50mm så kan du nok også øke størrelsen på blender med 1 blendertrinn, til blender f 8 - for å slippe inn mere lys. Dette igjen fører til at du kan redusere lukkertiden fra 15 sek til 8 sek og som igjen kan hjelpe til å få et skarpere bilde. 1 Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Opplever dette som et meget godt nattbilde med vakkert lys og gode farger, Jeanetteroger ! :)Skarpheten kunne du nok fått bedre ved å øke Isoverdien med 1 blendertrinn, dvs den doble verdien - altså 400.Dette gir igjen at du kan redusere lukkertiden til halvparten, dvs 15 sekunder.Selv om du bruker stativ så er det optimalt om det ikke blåser, i og med en lukkertid på såpass mye som 15 sekunder.Med brennvidde 50mm så kan du nok også øke størrelsen på blender med 1 blendertrinn, til blender f 8 - for å slippe inn mere lys.Dette igjen fører til at du kan redusere lukkertiden fra 15 sek til 8 sek og som igjen kan hjelpe til å få et skarpere bilde. Takk Birger for et så fint svar,det skal jeg prøve neste gang,gøy m nattfotografering,jeg hadde ikke m stativ,så holdt camera til et tre som er der,neste gang må jeg ta m stativ for dette var vel flaks jeg fikk såpass klart,holdt pusten og tviholdt i treet...var fornøyd m fargene her og igrunn at det ble så klart,skarpere får jeg jo bare ta prøve på.. smil,ha en strålende dag Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 synest dette var et flott nattbilde, selv om det mangler den siste skarpheten. liker den kalde tonen. tusen takk det var hyggelig høre,ja ta m stativ neste gang,ha en fin dag,smil Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Stilig! Liker fargetonene her. tusen takk,hyggelig du likte det,ha en fin fin dag Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Enig med fotogigen Tusen takk Torhild,ønsker deg en vakker dag,smil Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Fine farger i bilde--- Tusen takk,ja jeg ble fornøyd m fargene selv oxo,så hyggelig høre du likte de oxo,ha en strålende dag,smil Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Imponerende skarphet hvis du har holdt kameraet mot et tre i et halvt minutt !! Flott fargespill . 1 Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Imponerende skarphet hvis du har holdt kameraet mot et tre i et halvt minutt !! :)Flott fargespill . he he ja det sa en kompis av meg oxo,ble beskyldt for nesten lyve,men fakta er det at jeg holdt det hardt til et tre og holdt pusten,så sikkert en smule flaks,og jeg har jo skarpet det litt ,hyggelig høre fra deg Terje,ønsker deg en riktig god kveld,klem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg