Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gått til innkjøp av Sony RX100

Jeg savner muligheten for trådløs fjernutløser, fortrinnsvis med "time lapse-funksjon".

Jeg har googlet meg svimmel, men har ikke funnet noen hardware eller software hack...

Ideer, innspill, pekere... taes imot med glede

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det lar seg gjøre, jeg har også googlet.. Jeg endte opp med nex-6 på grunn av dette, det og 5R har nedlastbar timelapse app som er genial. Sony tar noen merkelige valg av og til, det er ingen støtte for trådløs remote heller på rx100.. satser på at RX-200 får støtte for app:)

Her er noe jeg har brukt timelapse appen til blant annet: Trail of stars

Lenke til kommentar

Jeg tenker at med USB inngang så kan man benytte en tredjeparts ekstern "remote/dongle-kombo" med innebygget timelapse. Men, da må man ha en firmware hack først... Kameraet er fortsatt ganske nytt, og har spesifikasjonene i seg, til å kunne få en stor hærskare av nerdete tilhengere som vil hacke den - så det er håp fortsatt tenker jeg... eller?.

Så forøvrig en Youtubevideo av en kar som benyttet smilefunksjonen i kameraet for å få til time lapse. Han satte da opp en iPad som vekslet mellom smilebilde og ikke, og som da fyrte av kameraet... Ikke helt workarrounden jeg så for meg, men morsom likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...