Azidops Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Ikke alt kan dokumenteres eller kvantifiseres med et tall. Jeg har ikke påstått at Ps3 er mer effektiv en Win, at Xbox 360 er mer effektiv en Linux; det jeg har påstått er at det er mer effektiv å lage et OS med et begrenset arbeidsfelt enn et OS som skal kunne takle alle mulige arbeidsfelt. Om utviklerene av et konsoll-OS faktisk klarer det er en annen sak. Derfor kan jeg ikke påstå at man får 20 % mer ut av hardware når man lager et gamer-OS kontra et multipurpose OS, men det viser seg at produsentene og spillutviklerer klarer å optimalisere spillene sine bedre på konsoll enn på PC. Det kan man se på utviklingen fra de første spillene i denne konsoll-generasjonen til de siste. Der er det merkbar forbedring selv om hardwaren er den samme. Effekten er av betydning. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Men kan jeg snart kjøpe nye store titler som nedlastbar eller må jeg kjøpe 90% av titlene på fysisk plate? Hvorfor kan jeg ikke snart få det som med Steam for PC? Endret 2. februar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Ingen av AMDs prosessorer har RAM tilkoblet northbridge på denne måten lenger. Diagrammet er åpenbart en forfalskning.Å bruke Bulldozer-aktige moduler vil uansett være en stor tabbe, siden designet gjør at til spillbruk vil hver modul oppføre seg som en enkelt kjerne, siden hver modul deler én FPU. Mest sannsynlig så er denne/disse CPUen/e ikke direkte sammenlignbar med CPU for PC, men basert på... X360 og PS3 (også Wii tror jeg) er In order Execution, mens dagens PC prosessorer (siden Pentium dagene ca) er out of order execution. IoE gjør at bl.a produksjonskostnadene går ned siden det er mindre kjerner. Og så kan man debatere om faktisk ytelse også går ned (MHz vs MHz)... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Mest sannsynlig så er denne/disse CPUen/e ikke direkte sammenlignbar med CPU for PC, men basert på... X360 og PS3 (også Wii tror jeg) er In order Execution, mens dagens PC prosessorer (siden Pentium dagene ca) er out of order execution. IoE gjør at bl.a produksjonskostnadene går ned siden det er mindre kjerner. Og så kan man debatere om faktisk ytelse også går ned (MHz vs MHz)... Jaguar er en videreutvikling av Bobcat-arkitekturen, http://www.xbitlabs.com/hot-topics/amd-jaguar , og har fint lite til felles med Bulldozer-arkitekturen utenom at begge er fra AMD. PS3 og X3660 har begge prosessorer som er in-order, men Wiis Broadway er nok out-of-order. Fordelen med out-of-order er betydelig høyere utnyttelse av prosessoren, mot at transistor- og strømforbruket øker noe. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jaguar er en videreutvikling av Bobcat-arkitekturen, http://www.xbitlabs....pics/amd-jaguar , og har fint lite til felles med Bulldozer-arkitekturen utenom at begge er fra AMD. Jaha, så vi *vet* at CPUen blir Jaguar? og OoE? PS3 og X3660 har begge prosessorer som er in-order, men Wiis Broadway er nok out-of-order. Fordelen med out-of-order er betydelig høyere utnyttelse av prosessoren, mot at transistor- og strømforbruket øker noe. Stemmer, Wiis 'Broadway' er OoE. Mens fordelene mellom IoE vs OoE kan debatteres (med tanke på mikrooppdateringer osv,) samtidig som utnyttelsen av wafers går ned med OoE (kostnader opp), kan ikke si at jeg er veldig "skuffet" over X360 eller PS3 sånn sett. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jaha, så vi *vet* at CPUen blir Jaguar? og OoE? Alle rykter har sagt at det skal være 2x Jaguar med 4 kjerner... Ettersom Jaguar er en videreutvikling av Bobcat er det rimelig å anta at den er OoE. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 En god AI er i mange tilfeller noe å foretrekke. I for eksempel Total War-serien, har AI utrolig mye å si. Det gjør det også i Civilization og mange andre strategispill. Når du begynner å knytte Civ opp mot realisme så tror jeg ikke vi har så mye mer å diskutere... Herregud. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Når du begynner å knytte Civ opp mot realisme så tror jeg ikke vi har så mye mer å diskutere... Herregud. Hvorfor ikke? Jeg sier ikke at Civ er realistisk sånn som det er, men det er ikke å forakte at god AI i strategispill som f. eks. Civ er å foretrekke fremfor en som er stein stokk dum. Hvis du virkelig sitter her og mener at det er en dårlig idé med god AI, så tror jeg virkelig at vi ikke har mer å diskutere. Herregud. Endret 12. februar 2013 av Quote Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hvorfor ikke? Jeg sier ikke at Civ er realistisk sånn som det er, men det er ikke å forakte at god AI i strategispill som f. eks. Civ er å foretrekke fremfor en som er stein stokk dum. Hvis du virkelig sitter her og mener at det er en dårlig idé med god AI, så tror jeg virkelig at vi ikke har mer å diskutere. Herregud. Problemet er kanskje at A.I. i Civ V er et steg bakover fra Civ IV 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg sa aldri at Civilization hadde en god AI, men poenget var at Civilization er et type spill hvor det er viktig med god AI for å få en best mulig spillopplevelse. Da snakker man om realisme, om at motstanderne reagerer slik man kunne forventet ut fra et ekte land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå