N o r e n g Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvorfor snakker man om Bulldozer? Jaguar er en oppfølger til low-power arkitkekturen Bobcat, spesifikasjonene her er altså ingenting å hoppe i taket for. R.U.S.E. funker utmerket på ps3 med move og nav konrtollere, så man trenger ikke mus/tastatur for rts. det er vel heller at det er laber interesse for rts spill generelt... Det der er ikke "fungerer utmerket," det tar flere sekunder å velge hvilken bygning som skal spawnes, og micro-management i dette spillet går ikke takket være kontrollsystemet. RTS er en spillsjanger som rett og slett ikke fungerer uten et keyboard og mus. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det geniale med konsoll er at det alltid fungerer. 8 år etter lansering treng du ikkje oppgradere noko. Gode spel maskiner går for over 10k. Ein pris konsollane aldri vil nå. Jeg kjøpte PS3 ny, da kostet den 6K. PS2 var vel mye billigere ved lansering. Så det er vel stor grunn til å tro at Sony tar samme pris for PS4, eller mer. Man får hvis man kjøper riktig en meget god spill PC til 8K, mulig også billigere hvis man velger alt riktig, og kjøpe billigste kabinett osv. Da får man en PC som gruser PS4 i spill. Dropper man å bruke den til annet så holder den seg lenge. Spill er mye billigere til PC, 150-200,- i hvertfall kjøpt her hjemme. Setter man av halvparten på det man sparer pr spill, så bytter man til nytt grafikkort hvert 3 generasjon, så holder man følge i grafikken også. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Men faren er allikevel sterkere til å løfte ting om begge trener like mye, som jo var essensen av budskapet, uavhengig av personlig preferanser, så yter man bedre med mus og tastatur til ett spill som det. AtW Ikke enig. I noen tilfeller er mora faktisk sterkere enn faren om begge trener likt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Ikke enig. I noen tilfeller er mora faktisk sterkere enn faren om begge trener likt. Jeg tror du skjønte poenget, selv om man sikkert kan finne sære grensetilfeller der eksemplet ikke er riktig. AtW Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg tror du skjønte poenget, selv om man sikkert kan finne sære grensetilfeller der eksemplet ikke er riktig. AtW Joda Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 AMD? Æsj hvorfor slenger de aldri inn en 3ghz-prosessor? Dessuten, hvis xbox fortsetter med å ta betaling for online, kommer jeg aldri til å kjøpe en. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg er sikker på at begge kommer til å bli knallgode konsoller. Det jeg er mest spent på, og som vil bli en av de viktigste kriteriene for meg, er hvilken linje de forskjellige selskapene legger seg på, hva de velger å fokusere mest på. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Det ble ikke skrevet i gamer.no artikkelen, men de sier at minnet har 68 GB/s båndbredde. Dette er ganske imponerende, da vanlige PCer ligger på ca 16 GB/s. Det må vel være så raskt fordi det deles med grafikkortet. Men da ser jeg ikke helt poenget med å ha 32 MB med dobbelt så raskt minne. Lurer på om det skal være 6.8 GB/s, det hadde stemt bedre med de andre spesifikasjonene Endret 22. januar 2013 av fa2001 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Det ble ikke skrevet i gamer.no artikkelen, men de sier at minnet har 68 GB/s båndbredde. Dette er ganske imponerende, da vanlige PCer ligger på ca 16 GB/s. Det må vel være så raskt fordi det deles med grafikkortet. Men da ser jeg ikke helt poenget med å ha 32 MB med dobbelt så raskt minne. Lurer på om det skal være 6.8 GB/s, det hadde stemt bedre med de andre spesifikasjonene Xbox 360 har 512MB med 22.4 GB/s båndbredde og 10MB med 32GB/s båndbredde, 68GB/s med båndbredde for 8 ganger så mye minne er ikke så voldsomt nyttig. Jeg er mer skeptisk til de 68GB/s med båndbredde fra DDR3-RAM, det vil tilsi en 256-bit minnebuss med DDR-frekvens på 2133MHz, det vil ikke kunne skalere særlig bra nedover når mindre prosessnoder blir tatt i bruk. En typisk laptop med i5-prosessor kjøpt i dag har 25.6GB/s med båndbredde, og et GTX 660M har 64GB/s med båndbredde, vil ikke påstå at disse ryktetallene er særlig imponerende sammenlignet med midrange-maskinvare i dag. Endret 22. januar 2013 av arni90 Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg er imponert over mengden RAM. Selv tunge PC-spill under Windows trenger sjelden mer enn 4 GB. Grafikkortet er ikke like imponerende, men med tanke på at de får optimalisert spillene mye bedre på konsoller kan de nok få til bra saker med den hardwaren her. Tunge spill under windows er skjelden 64 bit da mange fortsatt sitter på 32bit xp/vista, de er også konsoll porter så eneste forsjellen er bedre textures om du er heldig, orginal umoded skyrim bruker ca 8-900MB. Med dette så kommer de til å sparke i gang 64 bit i windows rimelig hardt, da pcer fortsatt vil ønske bedre textures og antialiasing vil minne på skjermkort hoppe opp raskt til 4-8GB. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Xbox 360 har 512MB med 22.4 GB/s båndbredde og 10MB med 32GB/s båndbredde, 68GB/s med båndbredde for 8 ganger så mye minne er ikke så voldsomt nyttig. Jeg er mer skeptisk til de 68GB/s med båndbredde fra DDR3-RAM, det vil tilsi en 256-bit minnebuss med DDR-frekvens på 2133MHz, det vil ikke kunne skalere særlig bra nedover når mindre prosessnoder blir tatt i bruk. Men 360 hadde mye mer båndbredde der den var mest nyttig, mellom framebuffer i EDRAM og ROPs. Tipper de 32 MB med ESRAM er planlagt med en "liknende men annerledes" tankegang hvor det som er designert "Data Move Engines" i diagrammet skyfler blokker inn og ut av dette minnet mens systemet ellers er opptatt med andre ting. Om de klarer å skjule tilgangsforsinkelser og dødtid på denne måten vil GPU-biten oppføre seg mer eller mindre som om den hadde 100+ GB/s helt for seg selv (og bare unntaksvis måtte dykke ned i den delte båndbredden til DDR3 direkte). Helt separate minneblokker for CPU og GPU er ikke mye kostnadseffektivt, så det tviler jeg på om var er alternativ. Muligheten for mer båndbredde er da GDDR5 (Som Sony ryktes å skulle bruke), men i så tilfelle kan jeg ikke se at det ville ha vært mulig å gå for 8GB på det tidspunktet hvor en slik avgjørelse må ha blitt tatt. Er det i det hele tatt annonsert GDDR5 med den tettheten som er nødvendig? Endret 22. januar 2013 av qwert Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 AMD? Æsj hvorfor slenger de aldri inn en 3ghz-prosessor?Dessuten, hvis xbox fortsetter med å ta betaling for online, kommer jeg aldri til å kjøpe en. Fordi maskinen skal holdes kald og stille i en liten boks under tv'en din. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Fordi maskinen skal holdes kald og stille i en liten boks under tv'en din. I dette tilfellet er det nok heller fordi arkitekturen bak Jaguar aldri var laget for å kjøre på 3GHz... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Xbox 360 har 512MB med 22.4 GB/s båndbredde og 10MB med 32GB/s båndbredde eDRAM'en har 256GB/s med båndbredde. 32GB/s er mellom datter brikka og GPU/northbridge (ROP'ene sitter i datter brikka isammen med eDRAM'en). Tipper de 32 MB med ESRAM er planlagt med en "liknende men annerledes" tankegang hvor det som er designert "Data Move Engines" i diagrammet skyfler blokker inn og ut av dette minnet mens systemet ellers er opptatt med andre ting. Om de klarer å skjule tilgangsforsinkelser og dødtid på denne måten vil GPU-biten oppføre seg mer eller mindre som om den hadde 100+ GB/s helt for seg selv (og bare unntaksvis måtte dykke ned i den delte båndbredden til DDR3 direkte). Ja det er et godt poeng, jeg har lest at det kan gi opptil 170GB/s i sammen. derFeef: Can the eSRAM buffer be sideloaded into the main memory? Guess not. aegies: Let me see if this helps. For Durango: Rendering into ESRAM: Yes. Rendering into DRAM: Yes. Texturing from ESRAM: Yes. Texturing from DRAM: Yes. Resolving into ESRAM: Yes. Resolving into DRAM: Yes. For the 360, that would be yes, no, no, yes, no, yes. - http://www.neogaf.co...&postcount=1387 En del av minnet vil også bli knyttet opp til OS'et. Jeg har lest så mye som 3GB, men det høres voldsomt mye ut. Endret 23. januar 2013 av MistaPi 1 Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Ingen av AMDs prosessorer har RAM tilkoblet northbridge på denne måten lenger. Diagrammet er åpenbart en forfalskning.Å bruke Bulldozer-aktige moduler vil uansett være en stor tabbe, siden designet gjør at til spillbruk vil hver modul oppføre seg som en enkelt kjerne, siden hver modul deler én FPU. Etter hva jeg husker er FPU bare interresant under 32bit. På 64bit er det SSE som brukes. Og disse er vel ikke delt under Bulldozer. Og jeg ser ikke helt at MS vil støtte både 32bit og 64bit her, men kun sistnevnte. Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg er imponert over mengden RAM. Selv tunge PC-spill under Windows trenger sjelden mer enn 4 GB. Grafikkortet er ikke like imponerende, men med tanke på at de får optimalisert spillene mye bedre på konsoller kan de nok få til bra saker med den hardwaren her.Tunge spill under windows er skjelden 64 bit da mange fortsatt sitter på 32bit xp/vista, de er også konsoll porter så eneste forsjellen er bedre textures om du er heldig, orginal umoded skyrim bruker ca 8-900MB.Med dette så kommer de til å sparke i gang 64 bit i windows rimelig hardt, da pcer fortsatt vil ønske bedre textures og antialiasing vil minne på skjermkort hoppe opp raskt til 4-8GB. De eneste spillene jeg kan huske som har kommet med x64 støtte er Farcry og Crysis. Men mener det var en eller to til. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Vi kan godt sjekke hva som er best av mus og tastatur og andre kontrollere. Mus og tastatur er 100% bedre til alle spill(har ingenting å si hva du mener om det personlig er fakta at presisjonen og hastigheten er uovertruffent. og det er lettere også.) i dette tilfellet så er move en bedre måte å styre et rts spill på konsoll en mus/tatstatur vs kun joypad på konsoll.... move fungerer som muse pekeren og nav kontrolleren som et tastatur... du har nok aldri prøve dette hørest det ut som.... Lenke til kommentar
Mr. Smartphone Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 jeg kommer bare til å kjøpe nye xbox og ps(4?) hvis de støtter gamle spill. hvis ikke så kan det hende jeg venter til det kommer spill jeg "må" ha. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Vi kan godt sjekke hva som er best av mus og tastatur og andre kontrollere. Mus og tastatur er 100% bedre til alle spill(har ingenting å si hva du mener om det personlig er fakta at presisjonen og hastigheten er uovertruffent. og det er lettere også.) Type plattform spill med kompliserte bevegelser, slåssespill og 3. person spill som er laget for å spille med gamepad (både mtp bevegelser og vanskeligsgrad) vil jeg nå si fungerer helt klart best med gamepad. Jeg spiller selv hovedsaklig på PC med mus og tastatur, men å si at mus og tastatur er bedre til alle spill blir like feil som å si at gamepad er bedre til alle spill. 1 Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Jeg vil bare presisere et par poenger her: 1. Få nåværende spill med 64 bit: Dette skyldes forige generasjon konsoller, om pc hadde vert eneste spill maskineriet på markedet så hadde samtlige spill vert 64 bit innen 2009. Dette betyr altså at samtlige spill etter next gen konsoll vil være 64 bit. 2. Mengde ram brukt i dagens spill: Mye samme poenget som 1, her er det konsoller som holder markedet tilbake. Nye konsoller med mer ram betyr at man endelig kan ta i bruk 64 bit og kan få tilgang til høyoppløste textures. Det er altså forige generasjon konsoller som holder utviklingen tilbake. Det er også en av grunnene til at DX 9 fortsatt er fullt i live. Redigert: en del skrivefeil, de verste er fikset. Endret 24. januar 2013 av __Rainmaker__ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå