Gå til innhold

Er dette spesifikasjonene til neste Xbox?

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg, det geniale med konsoll er at det alltid virker. Det er derfor jeg synes det er viktig å forbedre spesifikasjonene nå og da - for at nyere spill skal kunne slippe å downsize veldig mye på grunn av dårlige spesifikasjoner på konsoll.

Edit; var svar til Zeph.

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med deg, det geniale med konsoll er at det alltid virker. Det er derfor jeg synes det er viktig å forbedre spesifikasjonene nå og da - for at nyere spill skal kunne slippe å downsize veldig mye på grunn av dårlige spesifikasjoner på konsoll.

Jeg vet ikke helt om jeg synes den beskrivelsen passer så godt lengre.

AtW

Lenke til kommentar

Uansett hva Microsoft og Sony kommer opp med så vil hardwaren være utdatert i forhold til PC ved lansering akkurat som forrige gang, så det burde virkelig ikke spille noen rolle for folk hva slags komponenter de bruker.

Konkurransen bunner til slutt ut i hva slags spill de klarer å kjøpe seg eksklusivitet til, noe som er synd for forbrukerne.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg synes den beskrivelsen passer så godt lengre.

Me veit ikkje kva som skjer med neste generasjon, men for dagens stemmer det. Tekniske feil vil sjølvsagt alltid kunne oppstå. Det blir normalt luka ut dei første månadane eller åra av levetida til konsollen.

Lenke til kommentar

Alle systemer har barnesykdommer, som forsvinner etter hvert. Konsollen har den fordelen med at spesifikasjonene ikke endrer seg i det hele tatt, mens pc-er kan ha... sikkert flere millioner forskjellige konfigurasjoner. Det sier seg selv at førstnevnte er et bedre system dersom man vil bli kvitt barnesykdommer raskest mulig, uten å gå inn på hva som gir best spillytelse.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Med konsollen min har jeg i hvert fall sluppet å rive meg i håret på grunn av blåskjerm på grunn av utdaterte drivere. : )

Det har jeg med PCen min også, drivere oppdateres av OSet, DX av steam, spill oppdaterer seg selv og er enkelere å kjøpe enn på konsoll. Konsolelr må oppdateres, spillene må oppdateres og feilraten på konsoller er vesentlig høyere enn på PC.

AtW

Alle systemer har barnesykdommer, som forsvinner etter hvert. Konsollen har den fordelen med at spesifikasjonene ikke endrer seg i det hele tatt, mens pc-er kan ha... sikkert flere millioner forskjellige konfigurasjoner. Det sier seg selv at førstnevnte er et bedre system dersom man vil bli kvitt barnesykdommer raskest mulig, uten å gå inn på hva som gir best spillytelse.

Hvorfor er det noe mål? PC er kvitt "barnesykdommene" for lenge siden, at det går raskere å bli kvitt "barnesykdommer" er lite relevant om plattformen ikke har vært ett "barn" på flere tiår, og ikke kommer til å bli det heller.

AtW

Lenke til kommentar

Huh. Jeg la ikke merke til at informasjonen kan være opp til 9 måneder gammel før nå. Det betyr nødvendigvis ikke at de kan ha gjort endringer på designet, men det er i det minste en sjanse for at de kan ha satt inn en sterkere GPU.

Lurer på om Sony får gjort noe med PSN til neste generasjon. Xbox Live har jo vært overlegen på cirka alle områder.

PSN har gjort store fremskritt de siste årene. Jeg vil heller påstå at det er MS som må levere sakene på denne fronten. Jeg tipper dog at MS har noen ess i ermet som de har tenkt å presentere på årets E3-messe. For å vise at Xbox Live til Durango er like next-gen som selve maskinvaren.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Jeg er imponert over mengden RAM. Selv tunge PC-spill under Windows trenger sjelden mer enn 4 GB. Grafikkortet er ikke like imponerende, men med tanke på at de får optimalisert spillene mye bedre på konsoller kan de nok få til bra saker med den hardwaren her.

De burde gått for 16 gig da det er mer framtidsrettet. Dette er nøyaktig det de gjorde med 360 og ps3 og du ser hvor mye dette har ødelagt for spillere de siste 3 årene. er INGEN vits i å bruke akkuratt nok når ram f.eks er så billig som det er.

Til alle andre vil jeg si at RTS hadde fungert knall på konsoll om de bare hadde giddet å slippe dem med støtte for mus og tastatur. Kan none svare meg på hvorfor de ikke støtter dette?

Lenke til kommentar
Til alle andre vil jeg si at RTS hadde fungert knall på konsoll om de bare hadde giddet å slippe dem med støtte for mus og tastatur. Kan none svare meg på hvorfor de ikke støtter dette?

R.U.S.E. funker utmerket på ps3 med move og nav konrtollere, så man trenger ikke mus/tastatur for rts. det er vel heller at det er laber interesse for rts spill generelt...

http://www.youtube.com/watch?v=apivS9oHwRo

Lenke til kommentar

R.U.S.E. funker utmerket på ps3 med move og nav konrtollere, så man trenger ikke mus/tastatur for rts. det er vel heller at det er laber interesse for rts spill generelt...

Vi kan godt sjekke hva som er best av mus og tastatur og andre kontrollere. Mus og tastatur er 100% bedre til alle spill(har ingenting å si hva du mener om det personlig er fakta at presisjonen og hastigheten er uovertruffent. og det er lettere også.)

Lenke til kommentar

Vi kan godt sjekke hva som er best av mus og tastatur og andre kontrollere. Mus og tastatur er 100% bedre til alle spill(har ingenting å si hva du mener om det personlig er fakta at presisjonen og hastigheten er uovertruffent. og det er lettere også.)

Noen liker mora, andre liker faren.

Lenke til kommentar

Laber interesse for RTS på konsoll ja. På pc er det muligens mindre enn før (mitt personlige inntrykk), men laber er nok å ta i.

Lenke til kommentar

I bilspill har jeg mye bedre presisjon ved å bruke joysticken på kontrollen enn enn piltastene på tastaturet, samme i flyspill. Samme kan man justere gassen men knappen bak, noe man ikke får gjort på mus og tastatur, som også fører til bedre presisjon.

Piltaster har i prinsippet 1 eller 0, med joysticken og knappen bak har man alt i mellom.

Påstanden om at det er bedre til alle spill er derfor ikke sant, ei heller ikke at det fører til bedre presisjon.

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette ligner mer og mer på en vanlig datamaskin. Når folk flest innser dette vil de også oppdage at dette blir mye av det samme som Steam-boksen. Konsoller kommer til å møte en vanskelig tid tror jeg.

Er jo en selvfølge at den får mer minne. Slik jeg ser det er 8 GB et minimum. Men, ihvertfall denne gangen får man mer minne enn det som blir utnyttet tror jeg. Du taper ikke mye idag på å ha minre enn 8 GB minne, det gjorde du derimot i 2006 hvis du hadde 256 - 512 MB minne.

Håper inderlig at det er mulig å oppgradere systemene. Dette burde ikke være en smal sak ettersom de tydeligvis kommer til å bli smått modifiserte PC-er. Blir nok en del spill som kommer til å kjøre på 30 eller 60 FPS på høyeste oppløsning, og dermed vil nok mange spill ikke støtte høyeste oppløsning.

Det burde dermed også være enklere å koke sammen en modifisert maskin med kraftigere maskinvare som kan kjøpe PS- og Xbox-spill. Utfordringen her blir vel å komme rundt krypteringer.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...