degas Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Epson Photo Styler 870/1290. Men hva og hvordan for å få sort-hvitt uten fargestikk? Uansett kalibrering av skjerm/skriver, så lenge det benyttes CMYK, blir det fargestikk! Noen som har erfaring med Permajet papir og blekk? Evt. hvor kan dette skaffes? degas Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 du må sørge for å ha samme fargerom på både printer, datamaskin, bildebehandlingsprogram, skjerm og kamera. Jeg tror de fleste kamera i utgangspunktet bruker sRGB fargerom, men enkelte proffkamera kan vel stilles til å bruke AdobeRGB, som gir noe bedre og mer adskilte farger. Det viktigste er i hvert fall samsvar. Jeg fikk feil en gang pga at bildet fra kameraet var tatt med et annet fargerom, og resultatet var apatiske guggegule bilder. lykke til... Du får finne ut selv hvor du stiller alle disse tingene Lenke til kommentar
degas Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Dette er ikke problemet for meg. Jeg er mest nysgjerrig på om noen har erfaring med PermaJet sine produkter, som ikke benytter CMYK ved utskrift i sort-hvitt. Uansett innstilling av fargerom, det være seg sRBG eller AdobeRGB, så ender man som regel opp med et fargestikk i sort-hvitt. Oftest cyan el. magenta alt etter hvilken skriver som benyttes. Og er slik sett bortkastet tid og penger...... degas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå