bravo.mcx Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei, jeg har en 4-ch forsterker, og har tenkt å koble en subwoofer og 2 høytalere bak i bilen. Da har jeg vel ikke behov for 4 ch, og kan bruke bridge mode på forsterkeren. Blir dette riktig å koble som vist på bilde? Jeg har desverre ikke line utgang i cd-spiller derfor må jeg bruke høytaler ledninger som skal inn i forsterker. På forhånd stor takk! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Ja, det blir riktig, men du skal bare brokoble kanal B. Kanal A skal du IKKE brokoble, her kobler du på de to høyttalerene dine, 1 på venstre og 1 på høyre. Når det er sagt, så bør du ha en skikkelig lettdreven sub, for den forsterkeren gir vel ikke mer enn ca 4x50w rms. Når det kommer til bryterene på forsterkeren, så skal den da stå på 2 kanaler hvis du bare kobler høyttalerledninger inn på den ene siden der, og hpf på, på A kanalen, og lpf på B kanalen. Du må også være klar over at denne forsterkeren mest sannsynlig ikke takkler noe lavere last enn 4ohm på den brokoblede kanalen, så her må du passe på hva du kobler til. Har du bare 1 sub så går det ganske sikkert bra, men har du 2 suber så kan det bli værre. Hvis du sier hvilke(n) sub(er) du skal koble til, så kan vi si om det går bra eller ikke Endret 22. januar 2013 av cossiemk1 Lenke til kommentar
bravo.mcx Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Det jeg har gjort, er å la bakkerste høytalere spille direkte fra cd-spilleren og bruke forsterker kun på subben. Det fungerer bra, men er det noe mer jeg bør gjøre? Spiller: http://www.pioneer.e...P85BT/page.html (uten RCA signal utgang) Forsterker: http://www.pioneer.e...4000F/page.html Framme: 2x max 120W, 4ohm Bak: 2x http://www.pioneer.e...A6911/page.html Sub: vett ikke, må skru den ut for å se hva slags er den. Er også en pioneer. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Ser riktig ut det der, men du har jo da 2 kanaler tilgjengelig på forsterkeren, og de burde du helt klart koblet fronthøyttalerene dine til Det at du skriver 2x max 120W, 4ohm sier oss absolutt null og nix. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Er ikke suben koblet feil? Illustrasjonen over terminalene viser da vitterlig at det skal kobles slik: |_+_|___|___|___| |___|_-_|___|___| ikke slik som det er nå: |_+_|___|_-_|___| |___|___|___|___| Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Er ikke suben koblet feil? Illustrasjonen over terminalene viser da vitterlig at det skal kobles slik: |_+_|___|___|___| |___|_-_|___|___| ikke slik som det er nå: |_+_|___|_-_|___| |___|___|___|___| Stussa litt på det der jeg også, helt til jeg så at det da blir koblet fra utgang A til utgang B når man brokobler, noen som ikke er så vanlig.... Blir jo som å brokobler kanal 1 med kanal 3... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå