Serpentbane Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Kingston HyperX 3K 240GB burde vel nevnes. Bruker denne på jobb og hjemme. I Anandtech's test (google "anandtech kingston SSD", siden er nede nå...) virker dette som en god all-round performer. Den klarer seg bra i alle testene. Har forøvrig hørt (rykter om) at OCZ sine disker ikke er så pålitelige... noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Liker egentlig ikke å høre på slikt uten skikkelig belegg, men har litt ymse erfaring med OCZ fra tidligere... Har selv brukt bare to OCZ SSD'er, så det er neppe noen referanse som bør siteres bredt, men jeg har ikke opplevd noen problemer med disse. Har en Samsung 830 som også fungerer uten noe om og men. Corsair disken jeg har i gamingmaskinen kjøpte vi en god del av på kontormaskinene på avdelingen også, og samtlige av disse hadde problemer. Mener det var force. Men problemene ble løst med firmware oppdatering. Ut over dette har jeg ikke opplevd noen problemer med SSD disker. Ellers kjenner jeg mange som har SSD, både fra samme leverandør og andre, som Kingston etc. Heller ikke disse har opplevd problemer. Så om jeg av personlig erfaring skulle anbefale en SSD i dag ville jeg kanskje sett på lagring mot pris heller enn produsent og ytelse for de aller aller fleste. I så måte er Intel 335 et godt valg slik jeg ser det. Har bestilt meg to Intel 335 disker til gamingmaskinen min, og håper de også er like stabile som de andre jeg har eid. Eneste man kan vurdere er å kanskje vente til nye disker har vært på markedet en liten stund først, men produksjonen av SSD har uansett blitt mer moden de siste par årene, og dette blir mindre og mindre kritisk. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hvis du trenger litt plass og samtidig ønsker SSD, er vel Samsung 840 (ikke PRO) 500 GB den absolutt rimeligste varianten, med en pris på under 5 kr per GB. Den er også noe raskere enn lillebroren på 250 GB. Endret 22. januar 2013 av jonny Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hvis du trenger litt plass og samtidig ønsker SSD, er vel Samsung 840 (ikke PRO) 500 GB den absolutt rimeligste varianten, med en pris på under 5 kr per GB. Den er også noe raskere enn lillebroren på 250 GB. Enig. Har kjøpt den selv, men har ikke fått den enda I Norge koster den (500GB) Kr. 2.398,- (deal.no) Nesten tusenlappen billigere enn storebroren (pro)og "nesten" 1500 billigere enn OCZ Vector 512GB... Endret 22. januar 2013 av Eagleizer Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Til dere som lurer på ytelsen til 840 PRO så kan dere ta en titt på min : Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) I Norge koster den (500GB) Kr. 2.398,- (deal.no) Nesten tusenlappen billigere enn storebroren (pro)og "nesten" 1500 billigere enn OCZ Vector 512GB... Vel, ångående gode kjøp, du får 840- 250Gb til under 1200.- Det blir 500Gb til 2400,- ved RAID0, da går det jo brått rimelig unna også. ...men slikt er jo som regel ikke mulig i laptop'er da. Endret 22. januar 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Har 840 (non-pro) blitt 100% friskmeldt? Dem døde jo over en lav sko hos alle testerene. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg har ingen problemer med min. Prøvde den test greia som fulgte SSD'en og fikk rundt 300/300. Har kun 3gb/s Sata og. Storfornøyd med den jeg iallefall. Spessielt mtp. prisen. Kjøpte den på 500gb for å ha OS og spill på den. 1 Lenke til kommentar
staljin Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hva med Sandisk Extreme? En av de raskeste 128GB disker. Staljin Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Har 840 (non-pro) blitt 100% friskmeldt? Dem døde jo over en lav sko hos alle testerene. Var det ikke feil som var fjernet når de kom til salg for "normale" brukere? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Var det ikke feil som var fjernet når de kom til salg for "normale" brukere? Denne firmware-feilen ble visstnok fjernet før SSD-en kom i vanlig salg. Det var bare tidlige testmodeller delt ut til forskjellige testere som opplevde dette. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Var det jeg tenkte ja. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Her er forøvrig det Anandtech skriver om den saken: http://www.anandtech.com/show/6483/update-on-samsung-ssd-840840-pro-failures Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg fikk 840 fra den første batch'en til nettbutikker i Norge og kan bekrefte at den har/hadde fw 3B0Q. Så det betviles at forbrukere har sett noe til den feilen. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvorfor anbefale M4, snart 2 år etter release, Samsung 840 er både bedre og billigere. Dessuten er oppfølgeren M500 på trappene. Den skal etter "reklamen" presse prisene ned mot 4kr/GB. Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Tror TEK.no og noen forumdeltakere bør titte litt innom Techreport. Alle diskene de tester blir omtrent dissekert og gjennomgår ganske mange tester utførlig beskrevet. Tror ikke engang Tomshardware eller Anandtech går så grundig til verks, og likevel på en like "lettfattelig" måte. Alle tester utført her har en ganske kjekk sammendragsside med diverse grafer/scatterplott som er geniale å titte på ved valg av disk. Her er f.eks testen av Samsung 840 pro: http://techreport.com/review/23990/samsung-840-pro-series-ssd-reviewed/10 (Hoppa rett til sammendraget). En annen grei side for de som er nysgjerrige på RAID-resultater: http://www.rwlabs.com/article.php?id=746 Denne er spesiellt om OCZ Vector.... Når det gjelder PCIe-løsning som det refereres til her, har også Techreport testet Revodrive 3X2 utgaven. Jo, den har helt sinnsyke resultater på spesifikke tester, men i sammendrag og sor den som finner på å bruke dette som en "allrounder" faller den langt bak Samsung 840 og OCZ Vector i sammendraget....... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå