Gå til innhold

[Løst] To forskjellige RAM brikker på samme hovedkort?

salamishit

Anbefalte innlegg

Hello

Har nettopp kjøpt meg RAM av denne typen : http://www.dustinhom...0mhz-cl9-2x4gb/ og har denne fra før:

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker menmed CL9

Jeg har Asus p8p67 PRO hovedkort som har 4 slots.

Jeg har jo kjøpt 8 gb med ram nå, altså 4gb på 2 brikker, så har jeg jo 2 brkker fra før på 2gb hver

kan jeg sette i alle slik at jeg får 12 gb ram?

eller må alle brikkene være like?

Beklager for rotete innlegg.

Takk for svar :)

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette i alle, men selv hadde jeg kjørt kun like brikker da jeg ikke ønsker å ha potensielle problemkilder i et oppsett da brikkene kan ha chips som ikke går godt overens. Er ikke verre enn at du tester om PC-en er stabil med alle brikkene montert, feks ved å kjøre Memtest86 samt praktisk bruk.

I verste fall kjører du 2x4 GiB eller kjøper et ekstra sett some er likt de du har. Kostnaden for et ekstra sett er sannsynligvis lavere enn bryet med å sjekke om det virker å mikse sett, men dette får du avgjøre selv.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du kan sette i alle, men selv hadde jeg kjørt kun like brikker da jeg ikke ønsker å ha potensielle problemkilder i et oppsett da brikkene kan ha chips som ikke går godt overens. Er ikke verre enn at du tester om PC-en er stabil med alle brikkene montert, feks ved å kjøre Memtest86 samt praktisk bruk.

I verste fall kjører du 2x4 GiB eller kjøper et ekstra sett some er likt de du har. Kostnaden for et ekstra sett er sannsynligvis lavere enn bryet med å sjekke om det virker å mikse sett, men dette får du avgjøre selv.

Takk for svar

Skal prøve dette når jeg kommer hjem idag, hvis det ikke funker så er det vel ikke verre en å ta de ut igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...