salamishit Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Hello Har nettopp kjøpt meg RAM av denne typen : http://www.dustinhom...0mhz-cl9-2x4gb/ og har denne fra før: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker menmed CL9 Jeg har Asus p8p67 PRO hovedkort som har 4 slots. Jeg har jo kjøpt 8 gb med ram nå, altså 4gb på 2 brikker, så har jeg jo 2 brkker fra før på 2gb hver kan jeg sette i alle slik at jeg får 12 gb ram? eller må alle brikkene være like? Beklager for rotete innlegg. Takk for svar Endret 21. januar 2013 av Ownbeef Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Du kan sette i alle, men selv hadde jeg kjørt kun like brikker da jeg ikke ønsker å ha potensielle problemkilder i et oppsett da brikkene kan ha chips som ikke går godt overens. Er ikke verre enn at du tester om PC-en er stabil med alle brikkene montert, feks ved å kjøre Memtest86 samt praktisk bruk. I verste fall kjører du 2x4 GiB eller kjøper et ekstra sett some er likt de du har. Kostnaden for et ekstra sett er sannsynligvis lavere enn bryet med å sjekke om det virker å mikse sett, men dette får du avgjøre selv. Endret 21. januar 2013 av BadCat Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Du kan sette i alle, men selv hadde jeg kjørt kun like brikker da jeg ikke ønsker å ha potensielle problemkilder i et oppsett da brikkene kan ha chips som ikke går godt overens. Er ikke verre enn at du tester om PC-en er stabil med alle brikkene montert, feks ved å kjøre Memtest86 samt praktisk bruk. I verste fall kjører du 2x4 GiB eller kjøper et ekstra sett some er likt de du har. Kostnaden for et ekstra sett er sannsynligvis lavere enn bryet med å sjekke om det virker å mikse sett, men dette får du avgjøre selv. Takk for svar Skal prøve dette når jeg kommer hjem idag, hvis det ikke funker så er det vel ikke verre en å ta de ut igjen Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Det fungerte det, har ikke kjørt noen tester eller noe, men har fått 12 gigs Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det "funker ikke" før du har kjørt Memtest86 og eller Prime95 i et par døgn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå