Gå til innhold

Spillet du alltid kommer tilbake til.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plancescape: Torment - Alltids noe man har glemt å gjøre, eller bare det å leve seg inn i den dype historien igjen. Cheater dog nå opp wisdom/int slik at jeg ikke må jobbe mye for å få historien, vil ha den raskt :p

 

CM 01/02 - utrolig avhengighetsskapende og så utrolig mye raskere enn nye FM spill. Har det patchet opp slik at databasen matcher august 2012 atm. Mange som spiller det så oppdateringen utgies jevnlig.

 

Final Fantasy IX. - Kjempebra og fengende historie, som virkelig fengsler meg, men. Og dette er et stort men, jeg har aldri spillt det helt igjennom. Kommer meg til de helt siste sekvensene og da er jeg bare møkk lei av å gå i huler. Og er vel derfor dette blir funnet fram med noen års mellomrom, jeg gjør et nytt forsøk på å spille igjennom alt.

 

CS:S - Spillte det alt for mye når jeg var yngre, artig å ta en runde nå og da selv om jeg kun scorer middelmådig på listene nå.

 

GTA: Vice City - Det uten tvil beste GTA spillet i mine øyne. Eneste jeg hater like intenst hver gang er oppdraget med å redde Lance på bilopphuggeriet. Elendige kameravinkler på xboxen gjør det rett og slett vanskelig! :p

 

Civ IV - En lan match her er aldri feil, bare synd det tar så mye tid. Blir max 1 gang i året :p

 

Ellers merker jeg at det er utrolig dårlig tid til å spille nå som man har blitt "vosken" med harde studier, pendling, barn, samboer, trening og alt annet. Og når man først har litt tid blir det fort prioritert andre ting. Så denne listen kommer neppe til å vokse så veldig mye, da det er lite av det nyeste som blir spillt. Regner med det er flere her som har samme "problemet".

Lenke til kommentar

eneste grunnen til at jeg fortsatt på noen måte kan kalle meg en "gamer" er at jeg har ca 1300 timer i dark souls siden launch, og spiller enda flere ganger i uken.

 

edit:

hvorfor? dark souls har ikke bare en historie som ligger milevis forran det noe annet spill har klart å formiddle før, men den fortelles også på en helt unik måte. legg på glittrende kampsystem og utfordrende fiender og miljø så har du et bortimot perfekt spill. dette er selvsagt bare min mening da.

Endret av zen master
Lenke til kommentar

Hadde vært strøkent om folk tok seg tid til å skrive litt om _hvorfor_ spillet er på lista også, og ikke bare listet opp ti navn - kanskje noen finner noe som kan virke interessant på den måten. :-)

 

Railroad Tycoon - Sid Meier's første forretningsspill (andre om du teller med Pirates!), og en tydelig forløper til Transport Tycoon. Spillet dreier seg kun om tog, men har enkelte andre elementer i tillegg, slik som å kunne bidra med penger for å starte opp lokale industrier (for å få flere steder å frakte ressurser til, eller for å få behandlet ressurser du har tilgang til), og et aksjemarked. Som i de fleste Sid Meier-spill er det lagt masse jobb i detaljene rundt togene, og det er brukbart med toghistorikk å plukke opp! Flere spillområdet er også tilgjengelig, så det er bare å sette i gang (spillene senere i serien er ikke signert Sid Meier) :-)

 

Civilization-serien trenger vel ingen videre utgreiing, men er et spill som spilles like mye den dag i dag som da den første utgaven dukket opp på PC og Amiga. Serien har selvsagt utviklet seg mye underveis, men i bunn og grunn er det samme grunnmekanikk i dag som det var på den tiden. :-) Alikevel er hver opplevelse fortsatt unik, og så kan folk krangle om hvilken versjon som har vært den beste opp gjennom tidene i mellomtiden.

 

Metroid er kanskje den største klassikeren fra NES for min del, og er et spill jeg ramler over og inn i igjen med en tre-fire-fem års mellomrom. Romeventyrspill med skyting og skumle monstre, der utforskning av et fremmed romlandskap og mystiske kraftoppgraderinger hjelper deg på vei. Jeg klarte aldri å få noe særlig med spilletid med oppfølgerene, men jeg sier alltid at jeg skal få gjort det. Snart.

Endret av fiskfisk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Super Mario World

 

Fordi der var det så mange hemmligheitar man kunne oppdage og ikkje minst finne alle side vegar.Første møte med Yoshi er fortsatt like søtt hehe

 

Tie Fighter

 

Rett og slett fantastisk historie og man kunne endelig spele som ond. Var ekstra stas når man fekk være wing man samans med Darth Vader og eskortere sjølve Keisaren i sikkerhet.

 

Flashback

 

Må berre prøvast :)

Lenke til kommentar

Warcraft 3: The Frozen Throne på Battle.net. En skattekiste av et spill. Jeg foretrekker vanlig 1v1, men det er også ufattelig mye moro å hente fra lagspill (samt FFA), og den latterlige mengden med custom games, med blant annet Dota, Footman Frenzy, Tower Defense og Tree Tag). Syns fortsatt det er ganske utrolig hvordan Blizzard klarte å ødelegge Battle.net til SC2, når de allerede hadde gulloppskriften fra WC3's versjon til bruk.

Lenke til kommentar

Half Life

 

Ble helt oppslukt da dette spillet kom, husker spesielt åpningssekvensen når du står på togvogna og hører på hu dama som snakker om black mesa. Og når den turbin tingen gikk bananas og slapp helvete løs. Tar det opp igjen med jevne mellomrom, like fantastisk hver gang, selv om grafikken begynner og eldes.

 

Heroes of might and magic 3

 

Er noe helt spesielt med og utmanøvrere en hær du vet er bedre enn din, enkel med utrolig effektiv taktikk i det spillet. Har nok brukt uendelig mange timer i 2 player modus mot en kompis, og det dras stort sett frem hver jul.

 

Mokey Island 1,2,3

 

Fortsatt den beste spillhumoren som er blitt laget i mine øyne. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rundet disse spillene men blir aldri lei. Kjøpte remakene fra telltale men det endte med at jeg slo over til den orginale grafikken, det føltes liksom ikke helt rett. :) Gybrush så ikke ut helt sånn som jeg forestilte meg når jeg var liten og spilte dette. Monkey island 2 var også det første spillet jeg noen gang spilte på pc. Far kom hjem en jul med ny pc og det spillet, var vel i 92 eller noe. Nostalgi

Lenke til kommentar

Crysis serien. Fra første blikk imponerte Crysis meg. Den nydelige grafikken og den imponerende atmosfæren spillet hadde, fikk meg til å spille det om og om igjen. Etterhvert begynte jeg med editoren til spillet, jeg ville fårstå hvordan det bar laget. Etter 2'ern kom ble jeg oppslukt i historien, så min interesse for serien fortsatte.

 

Trackmania spillene. Trackmania er i mine øyne det perfekte spillet. Det er underholdende, vanskelig, simpelt konsept og kreativt. Har spillt trackmania siden Forever kom ut, og har kommet tilbake til det utallige ganger. Det er samfunnet til trackmania som er grunnen til det, og all kreativiteten spillet har gitt meg.

Lenke til kommentar

I februar ifjor fant jeg ut at det var på tide å investere i en ny gaming-rigg igjen. Kjørte på med GTX580, 16GB Ram, SSD-disker rund baut og en 6-kjerna AMD black edition som umiddeltbart blei overklokka.

 

Uka etterpå satt jeg og spilte DeLuxe Ski-jump og Rollercoaster Tycoon 1...

 

Hva skal du med 16 GB ram? overkill. Trenger max 6 gb i dag til spilling. Selv det er i overkant. Invester heller i mindre ram som er litt dyrere, har bedre kvalitet og kjappere. mer for penga + billigere og bedre ytelse.

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

- Chrono Trigger

- Link to a Past

- Ocarina of Time

- Baldurs Gate serien

- Gabriel Knight serien

- Sanitarium

- Monkey Island serien

- Rome : Total War

- Broken Sword serien

- Den Lengste Reisen

- Final Fantasy 7

- Bloodlines

- KOTOR

- Larry serien

- C&C serien

- Full Throttle

- The Last Express

- Tex Murphy serien

- Kings Quest serien

- Phantasmagoria

- Silent Hill serien

- Resident Evil serien

- Theme Hospital

- Theme Park

- Hitman serien

- Gothic 2

Endret av Myagos
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...