wolf5 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Noen som vet om et bra program for å passordkryptere data? F.eks kataloger med private brev og sånt. Jeg vet WinXP har noe krypteringsgreier men straks du reinstallerer eller windows kræsjer så er faren for å miste dataene store. Gjerne evt at katalogene pakkes ned i en fil som blir en virtuell katalog på maskinen, som kun kan leses etter innfylling av et passord. Dataene bør være lett tilgjengelige uten en tung prosess hver gang de skal leses (dekryptere krypert fil til en ny katalog o.l.). -Wolf5 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 PGPFreeware kan brukes. Den kan kryptere hele, eller deler av disken. Har testet det og det funker fint. Og ja det koster ikke noe. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Etter en del søking på nettet kom jeg fram til en bra sak. Encrypted Magic Folders. Gjør akkurat som jeg ønsket. Du definferer hvilke mapper som skal være skjult for omverdenen og denne skjuler dem der og da. Så lenge EMF programmet ikke kjører er det ingen som kan se mappene. De er borte (vet ikke hvordan dette gjøres). Starter man opp EMF programmet blir man bedt om passord(som man har bestemt selv). Man skriver passord og trykker Enter. Dermed blir mappene som var skjult synlige. Det legger seg en "knapp" på taskbaren som man trykker på for å skjule tingene igjen. Evt kan man gjøre det slik at etter 5 minutt uten musebruk så skjules mappene igjen. Oppdaget at uansett om mappene var synlige eller ei, så var de usynlige for andre maskiner i nettverket (dersom mappen var en undermappe av en utdelt mappe). -Wolf5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå