-Teddy- Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hei! Jeg kjøpte nylig Sony Vegas Movie Studio Platinium 12 Suite. Har brukt Pro-versjonen tidligere (som ikke var noe bedre på nevnte problem), men ønsket å se hvordan jeg klarte meg med den langt billigere utgaven. Jeg kan ikke legge på en eneste effekt uten av preview begynner å hakke voldsomt. Må ned på dårligste draft-kvalitet for at den skal flyte noenlunde. Det er like dårlig både med og uten GPU-akselerasjon. Verken CPU eller GPU har nevneverdig last. CPU ligger på rundt 20%, mens GPU later ikke til å bry seg mye overhodet, det er ikke alltid at den boostes ut av "2D-effektsparingsmodus" engang. Har skrudd opp Dynamic RAM available for preview, men det hjalp lite. Redigerer video noen andre har tatt opp, er 720p wmv av noe slag. Specs: i5 2500K @ 4,2GHz, 16GB RAM, Sapphire Radeon 7970 GHz Edition. Dessuten kræsjer programmet i hytt og pine, gjerne en gang i halvtimen, men jeg tror ikke at det er relatert, da ytelsen også har vært elendig før, uten at det har kræsjet slik... Noen som har noen formeninger om noe som kan hjelpe på preview-ytelsen? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Desverre er dette tilfeller med de fleste videoredigeringsprogrammer, når man begynner å putte inn diverse effekter. Programmene utnytter ikke hardwaren godt nok desverre, men det kreves også veldig mye kraft for å kjøre det flytende, og det du må gjøre er simpelten å pre-rendre. Hvis du holder inne shift-b og markerer området skal preview gå flytende etterpå. Husk dog å ha Dynamic Ram på preview så høyt som mulig, hvis ikke vil det ikke gå. At programmet krasjer har jeg også hatt problemer med, ihvertfall når jeg fikk store prosjekter. Husker ikke om det var oppgraderingen fra 10 til 12 som løste det, eller updates på 12ern igjen. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Det "skal" være slik. Du må prerendere klipp for at de skal gå smooth. Marked delen av klippet/klippene du vil se preview på, og trykk shift+b, og la den jobbe ferdig. (dette vil ta noen sekunder) Så kan du trykke play, og delen vil spilles av glatt som en barnerumpe. Du kan også gå i Options-Preferences-Video, og sette Dynamic RAM til antall MB RAM du har på maskinen, da vil du kunne prerendere større deler av videoen om gangen. (1024 er maks dersom du bruker 32-bit OS eller Vegas) Edit: LG kom før meg.. Endret 21. januar 2013 av HaxyQ Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Takk for tips. Jeg var klar over Shift-B snarveien, men hadde lest så mye positivt om hvordan GPU-akselerasjon forbedret preview, så hadde litt høyere forventninger. Hadde i det minste forventet at det var høy last på CPU/GPU. Har siste versjon av 12'ern, men kræsjer i hytt og gevær. Må lagre hvert femteminutt, jeg tror faktisk den kræsjer tre-fire ganger i timen. Savner noen funksjoner fra Pro, men lurer på å gå over på Premiere etterhvert. Til fargekorrigering og generell bildejustering så foretrekker jeg faktisk å importere filene i Adobe Lightroom, ta et snapshot, lage et preset til dette, legge dette på videoen og eksportere lossless-ish og overskrive filen jeg har lagt inn i Vegas. Syns samtidig at Vegas er veldig mye raskere og mer intuitivt enn Premiere, enda jeg har brukt både Phtoshop, InDesign og Illustrator endel. Nuvel, det hadde ikke noe med preview å gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå