Gå til innhold

[Løst] Glemt passord på itslearning og ingen epostadresse.

HJKL

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter virkelig nå, tror jeg ihvertfall. Jeg har glemt passordet mitt på itslearning.com. Jeg vet det går an å få sendt ett nytt på epost, men problemet er at jeg har slettet den epostadressen jeg hadde på itslearning så det nytter jo ikke å sende ett nytt passord til den adressen. Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg ikke tilbakestille passordet eller noe? Hvis noen lurer på hvorfor jeg er så idiot at jeg ikke klarer å huske passordet så er det fordi at jeg i fylla plutselig fikk den ideen om å bytte passord, og jeg hadde ikke fått tid til å bytte til en annen epostadresse som faktisk fantes. Det hastet jo ikke heller for det forrige passordet kunne jeg jo. Vær så snill å hjelp meg hvis det er mulig! Jeg får masse karakterer for tiden og MÅ inn på itslearning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kan denne data-ansvarlige personen gjøre med det da? Jeg tenker liksom, kan han se passordet mitt? Da må jo jeg kanskje bytte passord andre steder for at han vet det. Ikke det at jeg tror han kommer til å gjøre noe med det, men det er jo en grunn til at man har passord liksom. Jeg vet jo ikke hvilket passord det er jeg har byttet til og jeg har prøvd de andre passordene jeg har/ har hatt, men det kan jo hende at jeg har glemt ett.

Lenke til kommentar

I de fleste slike systemer kan personer som har administrative rettigheter gjøre en god del ting. Han kan trolig legge inn ny epostadresse på deg - slik at du kan bruke glemt passord funksjonen, mulig han også kan sette nytt passord.

Det betyr ikke at han kan se passordet ditt, det er uten tvil lagret i hashet form (om det ikke er bør man nekte å bruke systemet) - og da er det helt uforståelig, men man kan skrive over det med et nytt passord, som du da endrer til ditt eget første gang du logger deg inn.

Som alt sagt - ved slike problemer tar man alltid kontakt med lærer/IT-ansvarlig. Alle slike systemer er laget slik at man kan tilbakestille konto/passord selv om man har glemt dette og endret epostkonto med mere. Om ikke den muligheten fantes, ja da hadde mange vært i "deep shit".

Lenke til kommentar

Hva kan denne data-ansvarlige personen gjøre med det da? Jeg tenker liksom, kan han se passordet mitt? Da må jo jeg kanskje bytte passord andre steder for at han vet det. Ikke det at jeg tror han kommer til å gjøre noe med det, men det er jo en grunn til at man har passord liksom. Jeg vet jo ikke hvilket passord det er jeg har byttet til og jeg har prøvd de andre passordene jeg har/ har hatt, men det kan jo hende at jeg har glemt ett.

Så du bruker samme passord flere steder? Det er ikke sikkert det er så lurt.

Lenke til kommentar

Husk å sett tråden som løst! :)

Nei, systemansvarlig ved din skole kan ikke se ditt passord - du kan fint bytte dette selv så ofte du vil til hva du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...