mfb Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har arvet en gammel antikk sofa som er fra rundt 1890 tror jeg. Har ikke plass til denne i min leilighet og er nødt til å selge den men har ingen anelse om hva jeg kan selge den for. Har finkjemmet sofaen men finner inget merke, produksjonsår, produsent eller noe slikt, tror den er håndlagd. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nå er ikke jeg en ekspert, men vil, ut fra stilen, tippe den er fra 1850 eller deromkring. Dette er en sofa i rokokko-stil om jeg ikke tar feil, vil anta 3 000 ikke er noe upris for den, mulig du kan få litt mer også så lenge det ikke er noen skader på den. Ettersom den ikke er merket er det nok ikke noe skatt du sitter på, men heller en helt standard sofa fra den tiden. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 det er ingen skader på den, ingen bleking i stoffet eller noe slikt. Er det mulig å legge den ut på finn.no og kreve en 6-7000? er det ikke mulig at en antikkekspert eller sossete mennesker vil betale rundt noe sånt for en sofa som dette? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Legg den ut for 1,5 mill om du vil Om du mener at den er verdt 6-7000, så legg den ut for det, er ikke værre. Selger du den, så er jo det bra, gjør du ikke det så kan du redusere prisen. Jeg er som sagt ingen ekspert. Ser det ligger en tilsvarende sofa ute til 5000 på finn, den har ligget ute i 2 måneder og er ikke solgt. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38547272&kwUnica=rokokko Ligger også en lignende til 2000, som nylig ble lagt ut http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39358672&kwUnica=rokokko Personlig vil jeg tro den som kjøper den vil trekke den om og muligens male/lakkere sofa`n, dermed har ikke stoffet alt for mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå